Som jag uppfattat det så skulle du som part fått reda på detta från arn inom några veckort efter anmälan. När båda parter har fått skicka in skrivelser, och även (tror jag) fått möjlighet att svara på den andres skrivningar/påståenden, så tar det typ 6 månader eller mer för ARN att fatta beslut.

Det låter som du har fått allt detta via mail? Eller på annat sätt skriftlig? Det är bra om du sparar all konversation du har haft med kunden. Som bevis.

Som jag tolkar situationen så kan kunden inte få rätt här annat än genom att skriva ihop en lögn, i stil med att du aldrig dök upp på den avtalade tiden eller liknande.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
S
V Valter14 skrev:
Vet någon hur lång tid det tar innan man får reda på om kunden kontaktat ARN eller inte, har inte hört någonting och detta var sommaren 2023?
Jag skulle kontakta ARN och höra om de har något ärende med ditt namn. Skulle gissa att det var tomma ord från din kund.

V Valter14 skrev:
Vet någon hur lång tid det tar innan man får reda på om kunden kontaktat ARN eller inte, har inte hört någonting och detta var sommaren 2023?
Brukar ta några veckor bara för dom att skapa ärendet och begära in yrkanden/bevis såsom dom ovanför skrivit nu. Sen börjar långa väntan.

Så har du inte hört något så är det nog lugnt. 👍🏻 Längsta jag varit med om var 8 månader från yrkande till beslut.

V Valter14 skrev:
Jag gjorde en anmälan till ARN för några år sedan och min leverantör hörde av sig och skrek på mig efter en eller två veckor.

Ringde ARN och enligt dem så finns det inget ärende ”mot” mig, hur långt efteråt kan man anmäla? Kunden har dessutom gjort om igen efter det att jag var där.

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Iofs. så kan man nog anmäla rätt långt efteråt. Men det låter väl rätt osannolikt att det skulle ske här?

S
V Valter14 skrev:
Ringde ARN och enligt dem så finns det inget ärende ”mot” mig, hur långt efteråt kan man anmäla? Kunden har dessutom gjort om igen efter det att jag var där.
Försök o släpp det, förstår att du funderar på det. men släpp det. Folk häver ibland ur sig saker som de ångrar efteråt.

Ja läste nu att man kan anmäla upp till 1 år efter att man klagat första gången så det e ingen fara.

• Gilla
Snurrespratt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.