7 046 läst ·
52 svar
7k läst
52 svar
Besiktningsanmärkning
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Som jag uppfattat det så skulle du som part fått reda på detta från arn inom några veckort efter anmälan. När båda parter har fått skicka in skrivelser, och även (tror jag) fått möjlighet att svara på den andres skrivningar/påståenden, så tar det typ 6 månader eller mer för ARN att fatta beslut.
Det låter som du har fått allt detta via mail? Eller på annat sätt skriftlig? Det är bra om du sparar all konversation du har haft med kunden. Som bevis.
Som jag tolkar situationen så kan kunden inte få rätt här annat än genom att skriva ihop en lögn, i stil med att du aldrig dök upp på den avtalade tiden eller liknande.
Det låter som du har fått allt detta via mail? Eller på annat sätt skriftlig? Det är bra om du sparar all konversation du har haft med kunden. Som bevis.
Som jag tolkar situationen så kan kunden inte få rätt här annat än genom att skriva ihop en lögn, i stil med att du aldrig dök upp på den avtalade tiden eller liknande.
Brukar ta några veckor bara för dom att skapa ärendet och begära in yrkanden/bevis såsom dom ovanför skrivit nu. Sen börjar långa väntan.V Valter14 skrev:
Så har du inte hört något så är det nog lugnt. 👍🏻 Längsta jag varit med om var 8 månader från yrkande till beslut.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Iofs. så kan man nog anmäla rätt långt efteråt. Men det låter väl rätt osannolikt att det skulle ske här?
Klicka här för att svara