Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej på er!
Är det någon som är kunnig som kan hjälpa mig att tolka detta besiktnings protokollet? Jag har ingen erfarenhet och hoppas någon av er kan förklara för mig dessa punkter innebär pris och byggmässigt? Jag tänker köpa huset men är lite tveksam ang detta ptokollet?
När är byggåret? Jag tycker det inte ser konstigt ut, om taket är original ska det troligtvis ändå bytas snart. Och vad gäller källaren så är det inte lämpligt med organisk inredning så länge du inte måste ha denna yta som boyta är det inget problem.
Badrummet kanske också är dags att byta snart ändå? Är det nyare så är det ju tråkigt att behöva göra om ett klåpjobb.
Så, taket, dränering, rensa källaren på organiskt material och ev WC. Det är vad du har framför dig att fixa närmaste 10 åren som jag ser på det.
Badrummet kanske också är dags att byta snart ändå? Är det nyare så är det ju tråkigt att behöva göra om ett klåpjobb.
Så, taket, dränering, rensa källaren på organiskt material och ev WC. Det är vad du har framför dig att fixa närmaste 10 åren som jag ser på det.
Mycket svårt för någon att höfta till en summa på detta. Har du ingen aning själv eller kunskap och/eller vilja att lägga ner mycket tid så skulle jag rekommendera dig att få professionella offerter före köpet!
Är läget värt mycket mer än huset och du har pengarna att lägga så kan det ju vara värt det men de uppskattningar du kan få här är väl ungefär 200 000- 2 000 000:- så det kommer nog inte vara någon trygghet för dig.
Sen kan det mycket väl vara så att man med några tiotusen kan åtgärda det mest akuta, kanske åtgärda orsakerna till vissa fuktproblem och leva med resterande fel men den bedömningen är svår att göra online..
Är läget värt mycket mer än huset och du har pengarna att lägga så kan det ju vara värt det men de uppskattningar du kan få här är väl ungefär 200 000- 2 000 000:- så det kommer nog inte vara någon trygghet för dig.
Sen kan det mycket väl vara så att man med några tiotusen kan åtgärda det mest akuta, kanske åtgärda orsakerna till vissa fuktproblem och leva med resterande fel men den bedömningen är svår att göra online..
Hej på dig..S johd01 skrev:När är byggåret? Jag tycker det inte ser konstigt ut, om taket är original ska det troligtvis ändå bytas snart. Och vad gäller källaren så är det inte lämpligt med organisk inredning så länge du inte måste ha denna yta som boyta är det inget problem.
Ohh tack för ett snabbt svar.. byggåret 1974, detta är ett hus som som vi tänkte köpa men eftersom jag är okunnig så vet jag inte så mycket.
Alltså är det inget akut man måste göra enligt protokollet? Tex dränering? Kan man göra dessa åtgärder i lung o ro ? Hur mycket tror du det kan kosta oss på ett ungefär?
Tack för ditt svar
Hej, det är lite som föregående skrivare skrev, svårt att uppskatta. Men jag har svårt att tro att det skulle kosta närmare 2 miljoner. Det är också svårt att bedöma hur akut det är, men jag skulle nog vilja göra taket så fort som möjligt.M Mayaf skrev:Hej på dig..
Ohh tack för ett snabbt svar.. byggåret 1974, detta är ett hus som som vi tänkte köpa men eftersom jag är okunnig så vet jag inte så mycket.
Alltså är det inget akut man måste göra enligt protokollet? Tex dränering? Kan man göra dessa åtgärder i lung o ro ? Hur mycket tror du det kan kosta oss på ett ungefär?
Tack för ditt svar
Dränering: 100.000 eller mer
Badrum: 100-200.000
Tak: 150.000-300.000
Men omöjligt att svara på!
Jo såklart det är svårt för er att bedöma, ville bara få så mycket info jag kan.S johd01 skrev:Hej, det är lite som föregående skrivare skrev, svårt att uppskatta. Men jag har svårt att tro att det skulle kosta närmare 2 miljoner. Det är också svårt att bedöma hur akut det är, men jag skulle nog vilja göra taket så fort som möjligt.
Dränering: 100.000 eller mer
Badrum: 100-200.000
Tak: 150.000-300.000
Men omöjligt att svara på!
Klicka här för att svara