Byggahus.se

Besiktning, Independia

1. F
    Medlem Nivå 9
    Hej!

Är det någon här som har erfarenhet av företaget Independia när det gäller överlåtelsebesiktning av villa?

2. B
    Medlem Nivå 1
    Hej, ingen erfarenhet av deras beaiktningar utan endast av dom som upprättare av energideklarationer. Vart bor du?

3. F
    Medlem Nivå 9
    Det är i södra Halland

4. D
    Medlem Nivå 1
    Hej

Jag använde mig av Independia när jag köpte mitt hus. Jag är mycket nöjd med dem. De hittade flera saker som säljarens besiktningsman inte hittade (anticimex). De var snabba och mycket proffsiga till en rimlig kostnad.

Micke

5. B
    Medlem Nivå 1
    Jag skulle kunna rekomendera en riktigt duktig besiktningsman som heter Joachim Becker på Husinspektörn i Sjuhärad. Jag vet att han ibland jobbar ut mot kusten för vi har använt honom flera gånger. Independia är säkert inget fel på som helhet, men det är ju hur själva besiktningsmannen är som verkligen gäller. Vissa på Anticimex är rätt så okej också...men av EGEN erfarenhet så vet jag också att alldeles för många vill hitta fukt både till höger och vänster....och det är ju bra...för då får ju dom sälja en luftavfuktare för 75.000 också.

6. H
    Medlem Nivå 2
    Var vaksam på vilka de skickar ut. Den som kom till vårt nybygge var med på ARN:s svarta lista och gav oss dessutom ett dåligt råd att hålla inne med bara 25000 kronor för åtgärder i klassen ca 200 000 kronor. Vi visste inte bättre, men man tror att en besiktningsman ska vara opartisk från start. När man skickar ut besiktningsman som kan ifrågasättas i framtiden så är det ingen bra start så klart. Så mitt råd är att kolla upp besiktningsmän som indipendia skickar ut.

Redigerat 12 okt 2017 14:56
    • Laddar…