Hej.

Jag funderar på att köpa ett radhus från 60-talet. Huset har förbesiktigats och det var en kommentar som gjorde mig lite orolig angående krypgrunden.

Besiktningsmannen skriver:
"En avvikande lukt kunde kännas i utrymmet samt mikrobiell påväxt förekommer på undersida bjälklag. Kalkutfällningar förekommer i grundmurar. Bjälklagets undersida bedöms vara träskyddsbehandlat."

Hur allvarligt är detta? jag har aldrig ägt hus innan och har inga förkunskaper. När jag frågar runt så tycker vissa att det är inte så mycket att bry sig om utan något som är standard och inte går att komma ifrån.

OM jag bestämmer mig för att köpa huset kommer jag naturligtvis låta göra en egen besiktning men onödigt att dra det så långt om fukten under huset är ett stort problem. Hur ska jag resonera?

Ganska vanligt, behöver inte vara ett problem. Men kosta på er en besiktning av hela huset om ni ska köpa.

Ja det är vanligt och inget att oroa sig över för det går att få bukt med på ett eller annat sätt.
Mitt hus var fuktigt undertill men är nu åtgärdat och det är torrt och fint!
Men låt er inte ta vilken lösning som hellst om ni har fukt, jämför och läs på för det varierar kraftigt i pris

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.