1 499 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Besiktiga byte av tak?
Vi har anlitat en väletablerad takfirma som byter vårt tak på sommarstugan. Taket är på 110 kvm och ”okomplicerat”.
Avser ny papp, läkt, vindskivor, ventilationshuv, pannor och några meter ny spont.
Företaget ger 10 års garanti på jobbet, 15 år på pappen samt 30 år på pannor.
Gör man normalt besiktningen själv (Kan det viktigaste, det jag läst på i bygganvisningar mm) eller ska man anlita besiktningsman?
Avser ny papp, läkt, vindskivor, ventilationshuv, pannor och några meter ny spont.
Gör man normalt besiktningen själv (Kan det viktigaste, det jag läst på i bygganvisningar mm) eller ska man anlita besiktningsman?
Vi bytte tak tidig vår, sen s¨lde vi vårat hus i september, där hade vi en besiktning, fanns 1 anmärkning på taket gällande plåten. Kolla isf med en inte alldeles för dyr besiktningsman, kanske har ni det i försäkringen?M Möla76 skrev:Vi har anlitat en väletablerad takfirma som byter vårt tak på sommarstugan. Taket är på 110 kvm och ”okomplicerat”.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
anlita besiktningsman !
en som bara sysslar med tak .
kostar några tusenlappar , men det har du tillbaka i form av god sömn och inga otrevliga överraskningar som kan dyka upp efter nått år eller så , se framför allt till att begär deras egenkontroller så är du ganska säker
en som bara sysslar med tak .
kostar några tusenlappar , men det har du tillbaka i form av god sömn och inga otrevliga överraskningar som kan dyka upp efter nått år eller så , se framför allt till att begär deras egenkontroller så är du ganska säker
Klicka här för att svara