Vaknade upp till detta. Inget tryck, inget varmvatten och detta rinnande ljudet.

någon som har någon aning?

Vallstad Vallstad skrev:
Vaknade upp till detta. Inget tryck, inget varmvatten och detta rinnande ljudet.

någon som har någon aning?
Är expansionskärlet helt?

V växelventil skrev:
Är expansionskärlet helt?
Ja ingenting som läcker iaf.

Låter nästan som att det kommer från cirkulationspumpen.

Vallstad Vallstad skrev:
Ja ingenting som läcker iaf.

Låter nästan som att det kommer från cirkulationspumpen.
Fyll på vatten i systemet.

Man skulle väl om man var noga att kolla förtryck i tryckexpkärl för med tanke på åldern så är det inte säker tatt det finns någon luft i den

Hej på er och tack för svar.

Pannan hade fel på fasföljd när jag kom dit.
Jag slog av och på strömbrytare och då gick det igång. Sedan så har vattnet värmts, trycket har sakta men säkert gått upp. (Verkade på frugan som att det rinnande vattnet hade försvunnit.)

Så det verkar som att det funkar nu. Men lite oroväckande att den hade dött på natten.

Jag värmer inte huset än utan bara varmvatten. Får väl se vad som händer när den ska blrja trycka ut vatten i systemet.

Vallstad Vallstad skrev:
Hej på er och tack för svar.

Pannan hade fel på fasföljd när jag kom dit.
Jag slog av och på strömbrytare och då gick det igång. Sedan så har vattnet värmts, trycket har sakta men säkert gått upp. (Verkade på frugan som att det rinnande vattnet hade försvunnit.)

Så det verkar som att det funkar nu. Men lite oroväckande att den hade dött på natten.

Jag värmer inte huset än utan bara varmvatten. Får väl se vad som händer när den ska blrja trycka ut vatten i systemet.
Skumt att trycket försvann om det blev fel fasföljd.Har elbolaget gjort något under natten eftersom det blev fel fasföljd.

V växelventil skrev:
Skumt att trycket försvann om det blev fel fasföljd.Har elbolaget gjort något under natten eftersom det blev fel fasföljd.
Ingen aning. Mkt märkligt.

Tack för hjälpen iaf! Så får vi se var detta slutar.

V växelventil skrev:
Kanske bara var fasbortfall på en fas under natten

B blue2526 skrev:
Kanske bara var fasbortfall på en fas under natten
Hej, ja det verkar så.

Nu funkar det som vanligt igen… tack gode gud

Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.