Ja, grundfrågan handlade ju om att teknikern påstod att man inte bara kan köpa en ny maskin till befintligt hål utan måste borra nytt. Dvs det som sades för 13 år sedan stämde inte och istället för en nyinvestering på 40.000 för ny pump så blir det en repris på investeringen för 13 år sedan, dvs 100.000. Jag tror många som fick en kostnad som blev mer än dubbelt så hög som "utlovats" skulle fundera och reagera.

Men jag siktar in mig på mindre pump med eltillskott/vedkamin.
Det är värt ett försök när den dagen kommer.

Tack för alla svar

zingo skrev:
Ja, grundfrågan handlade ju om att teknikern påstod att man inte bara kan köpa en ny maskin till befintligt hål utan måste borra nytt. Dvs det som sades för 13 år sedan stämde inte och istället för en nyinvestering på 40.000 för ny pump så blir det en repris på investeringen för 13 år sedan, dvs 100.000. Jag tror många som fick en kostnad som blev mer än dubbelt så hög som "utlovats" skulle fundera och reagera.

Men jag siktar in mig på mindre pump med eltillskott/vedkamin.
Det är värt ett försök när den dagen kommer.

Tack för alla svar
Det kan fungera även med pump i samma storlek som vi skrivit tidigare, det beror helt på vilken temperatur du har från borrhålet. Har du t.ex. +1 till +2 grader idag och med ny pump -1 till 0 grader så kommer det att fungera.
Den dagen det är dags att byta lyssnar du med flera firmor om lämplig lösning.

Jupp.
Thanks

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.