Andreas_Hansson skrev:
Det visar väl på varför det finns så många fel dim värmepumpar..

ja sårglit men sant !
instalatörerna verkar ju inte heller brysig om om det är lämpligt för kunden att ha värmepump eller ej. & dom flästa räknar på för klena grejor, för att vara biligast = kunden får dyr drift

Kasch skrev:
Eh... men vänta nu. Mongo.. Vilket parti menar du då? Hur ser det skatteförslaget ut? Och vem citerar du som är så säker på sin sak?

Ett sånt påstående vore fint att få nån slags källa till så man kan läsa förslaget själv. Det är inte första gången man får höra såna rykten.
Miljöpartiet dom där jäkla trädkramarna, man kna aldrig vara för säkra då det gäller dom..., men det var iaf bara ett påstående som han sa, jag vet inte sanningshalten i det hela..... kan mycket väl bara vara skitsnack... men vi snackade senast igår om hur man skulle kunna sätta in pelletspannan på bästa sätt, dvs gå med pipan genom muren på lämpligaste sättet

Putten skrev:
men nu blev han tvekis igen efter ett förslag från MongoPartiet, som har avlagt ett förslag att beskatta Pellets o ved osv Till den grad att det blir lika dyrt som att köra på en ren elpanna  för att det ska bli "lika kostnad för alla att värma upp huset":-/

Sanslöst sjukt säger jag
Det skulle vara Moderaterna du syftar på då??

Det är det enda partiet som tyckt att det är fel att bara bioenergi är den enda energiformen som ej är beskattad..
Men det är ju olje o elberodet som alla vill bort från + att det ska va förnyelsebar energi vi ska ha så ingen skatt på pellets/ved före 2020 iaf.. ::)

2an skrev:
Det skulle vara Moderaterna du syftar på då??

Det är det enda partiet som tyckt att det är fel att bara bioenergi är den enda energiformen som ej är beskattad..
Men det är ju olje o elberodet som alla vill bort från + att det ska va förnyelsebar energi vi ska ha så ingen skatt på pellets/ved före 2020 iaf.. ::)
Miljöpartiet åsyftades, men han hade hört det ifrån sin bror som i sin tur hört det ifrån en jobbkompis..... låter suspekt tycker jag... Skulle tydligen gå i lås 2008 om förslaget gick igenom

Putten skrev:
Miljöpartiet åsyftades, men han hade hört det ifrån sin bror som i sin tur hört det ifrån en jobbkompis..... låter suspekt tycker jag... Skulle tydligen gå i lås 2008 om förslaget gick igenom
Nja innan det är skatt el liknande på pellets vill jag inte ens tänka på vad skatten är på elen o bensinen. :o

Därimot vet man aldrig vad som händer 2008 med etanolen då den är "skattebefriad" (nästan iaf :-/) fram till 2008.. ::)
Kanske är de det som kompisens kompis jobbar kompis kompis som hört nå om.. ;)

Syrans karl är med i MP (iof bara i kommun men dom har större träffar som han är iväg på oxå) o han har då inte sagt el hört nå om detta..

2an skrev:
Nja innan det är skatt el liknande på pellets vill jag inte ens tänka på vad skatten är på elen o bensinen. :o

Därimot vet man aldrig vad som händer 2008 med etanolen då den är "skattebefriad" (nästan iaf :-/) fram till 2008.. ::)
Kanske är de det som kompisens kompis jobbar kompis kompis som hört nå om.. ;)

Syrans karl är med i MP (iof bara i kommun men dom har större träffar som han är iväg på oxå) o han har då inte sagt el hört nå om detta..
aha okej, ska berätta detta vid tillfälle

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.