8 028 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Bergvärme kontra Pelletspanna?
Andreas_Hansson skrev:
ja sårglit men sant !
instalatörerna verkar ju inte heller brysig om om det är lämpligt för kunden att ha värmepump eller ej. & dom flästa räknar på för klena grejor, för att vara biligast = kunden får dyr drift
Miljöpartiet dom där jäkla trädkramarna, man kna aldrig vara för säkra då det gäller dom..., men det var iaf bara ett påstående som han sa, jag vet inte sanningshalten i det hela..... kan mycket väl bara vara skitsnack... men vi snackade senast igår om hur man skulle kunna sätta in pelletspannan på bästa sätt, dvs gå med pipan genom muren på lämpligaste sättetKasch skrev:
Det skulle vara Moderaterna du syftar på då??Putten skrev:
Det är det enda partiet som tyckt att det är fel att bara bioenergi är den enda energiformen som ej är beskattad..
Men det är ju olje o elberodet som alla vill bort från + att det ska va förnyelsebar energi vi ska ha så ingen skatt på pellets/ved före 2020 iaf.. :
Miljöpartiet åsyftades, men han hade hört det ifrån sin bror som i sin tur hört det ifrån en jobbkompis..... låter suspekt tycker jag... Skulle tydligen gå i lås 2008 om förslaget gick igenom2an skrev:Det skulle vara Moderaterna du syftar på då??
Det är det enda partiet som tyckt att det är fel att bara bioenergi är den enda energiformen som ej är beskattad..
Men det är ju olje o elberodet som alla vill bort från + att det ska va förnyelsebar energi vi ska ha så ingen skatt på pellets/ved före 2020 iaf.. :![]()
Nja innan det är skatt el liknande på pellets vill jag inte ens tänka på vad skatten är på elen o bensinen.Putten skrev:
Därimot vet man aldrig vad som händer 2008 med etanolen då den är "skattebefriad" (nästan iaf :-/) fram till 2008.. :
Kanske är de det som kompisens kompis jobbar kompis kompis som hört nå om..
Syrans karl är med i MP (iof bara i kommun men dom har större träffar som han är iväg på oxå) o han har då inte sagt el hört nå om detta..
aha okej, ska berätta detta vid tillfälle2an skrev:Nja innan det är skatt el liknande på pellets vill jag inte ens tänka på vad skatten är på elen o bensinen.
Därimot vet man aldrig vad som händer 2008 med etanolen då den är "skattebefriad" (nästan iaf :-/) fram till 2008.. :
Kanske är de det som kompisens kompis jobbar kompis kompis som hört nå om..
Syrans karl är med i MP (iof bara i kommun men dom har större träffar som han är iväg på oxå) o han har då inte sagt el hört nå om detta..
Klicka här för att svara