Hej!

Ska bygga en stor altan på ca 100kvm. Det blir en låg altan och jag tänkte ställa reglarna på betongplattor i grus. Bör man lägga bergkross eller makadam under plattorna?

Bergkross (t.ex. 0/18) har 0-fraktion som packar bra, men blir det dränerande??

Makadam (t.ex. 8/16) har inget finmaterial i sig och borde dränera bättre, men blir det tillräckligt packat?
 
Vilket körde du på? Hur blev det?
 
Vi skrapade av gräset för att få en fast yta och fixade samtidigt till en svag lutning bort från huset. Sen la vi markduk och makadam (8/16), lite drygt 10 cm. Körde med paddan (markvibrator) ordentligt fram och tillbaka, kors och tvärs för att packa det ordentligt. På makadamen la vi ut betongplattor (40x40x5 cm) med lagom mellanrum. Reglarna uppe på plattorna och sen trallen på reglarna :).
 
  • Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.