G
N noone70 skrev:
Det är bara att se på cyberattacken vi är utsatt för just nu.
Företag, kommuner, statliga myndigheter och privatpersoner är direkt eller drabbade.
Tänk vad en koordinerad attack mot flera myndigheter och företag i kombination med sabotage mot central infrastruktur skulle kunna göra mot vårt samhälle… detta utan att ryssen skulle behöva landsätta en enda soldat på svenska mark
Eller så anlitar man rätt folk på rätt plats istället för att kvotera in personer för att det ska se bra ut..

IT branschen i ett nötskal 😂

G Greger_08 skrev:
Eller så anlitar man rätt folk på rätt plats istället för att kvotera in personer för att det ska se bra ut..

Har inte märkt något av det där jag har jobbat(är konsult och ar varit på en hel del ställen)

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
I Ironside skrev:
Diplomatiska ansträngningar och internationella relationer spelar också en stor roll i att forma vår säkerhetsmiljö.
Det borde vara rätt uppenbart vid det här laget vilken respekt Ryssland har för demokratiska grannländer så fort de får lite feeling... "Rysslands gränser slutar aldrig"

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:

Du menar att det är bögarnas fel, alltså? Känns som jag har hört det förrut...

• Haha
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Var ska man fly, Kuba, Kina, Iran?
Jag förstår att du skämtar, men för säkerhets skulle påpekar jag att man inte ska fly. Man ska stanna och försvara vår demokrati.

• Gilla
heimlaga och 4 till
  • Laddar…
P
G Greger_08 skrev:

Hur vanligt är det att IT-bolag kvoterar in anställda? Vilka kriterier används för kvoteringen?

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P
S Strontus skrev:
Det borde vara rätt uppenbart vid det här laget vilken respekt Ryssland har för demokratiska grannländer så fort de får lite feeling... "Rysslands gränser slutar aldrig"
En bild från Moskva tagen häromveckan.
"Rysslands gränser slutar inte någonstans".

Stor reklamskylt med manligt porträtt, vinterstadsmiljö, bilar, snö, skymning, vägskyltar, moderna byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Källa: twitter.com/BBCSteveR/status/1746784252312891463/photo/1

• Gilla
heimlaga och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
G Greger_08 skrev:

Det är väl inget fel att anställa folk som ser bra ut? Det blir trevligare firmafester då. 🍻

• Haha
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag förstår att du skämtar, men för säkerhets skulle påpekar jag att man inte ska fly. Man ska stanna och försvara vår demokrati.
Jag har sträckt en lårmuskel så jag ska på rehab i Thailand tyvärr.

• Haha
Anonymiserad 405730 och 2 till
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Ha ha, min katt sket nyss på vardagsrumsmattan.
Och "kattstrypare" är ett begrepp som är välkänt, alla vet vad det är, så fattar inte överreaktionen i tråden.
Det är väl inget illa menat, bara ett begrepp som alla förstår sig på.
Kattstrypare betydde något helt annat i sin ursprungsform förutom betydelsen någon som stryper katter och det var visst en krage som satt hårt åt. Rätta mig om jag har fel.

• Gilla
noone70
  • Laddar…
A
Jag har sträckt en lårmuskel så jag ska på rehab i Thailand tyvärr.
En äkta fosterlands försvarare🤪😉😂

Rejäl skrev:
En äkta fosterlands försvarare🤪😉😂
När jag kommer hem tar jag brandslangen och städar bort allt ryssblod på gatorna, jag lovar.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
A
När jag kommer hem tar jag brandslangen och städar bort allt ryssblod på gatorna, jag lovar.
Du lär märka om det pratas svenska eller ett annat språk, och utifrån det vet du vilket ursprung blodet har😉

P pmd skrev:
Hur vanligt är det att IT-bolag kvoterar in anställda? Vilka kriterier används för kvoteringen?
Det är kanske så att bland de som arbetar i de statliga myndigheterna för att skydda och upphandla skydd mot dataintrång så finns det många som inte har de rätta kunskaperna för sina arbetsuppgifter.

B Bengt Numelin skrev:
Det är kanske så att bland de som arbetar i de statliga myndigheterna för att skydda och upphandla skydd mot dataintrång så finns det många som inte har de rätta kunskaperna för sina arbetsuppgifter.
Men de är väl snarare där för att de inte kan få ett riktigt jobb än att de blivit inkvoterade 😂

• Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.