70 418 läst ·
20 svar
70k läst
20 svar
beräkna mellanrum
Hej Peo och alla andra,
Har börjat använda detta eminenta verktyg. Riktigt bra! Har bara en fundering. Det kommer upp ett antal "godtagbara" alternativ i mina exempel då jag jobbar med en vanlig lockpanel där både botten- och lockbrädor är 120 mm. Har angivit minavståndet mellan bottenbrädorna till 60 och max 80. Då jag är en novis nybörjare då det gäller att spika panel undrar jag om det finns lägen då jag INTE ska välja det alternativ som är närmast 80? Eller finns det någon bättre strategi? T.ex. att alltid försöka gå på mittenalternativet (om det finns tre som är "godkända") för att ha möjlighet att variera åt båda håll om det skulle krävas?
Inser hur användbart verktyget kommer att bli - stort tack!
Har börjat använda detta eminenta verktyg. Riktigt bra! Har bara en fundering. Det kommer upp ett antal "godtagbara" alternativ i mina exempel då jag jobbar med en vanlig lockpanel där både botten- och lockbrädor är 120 mm. Har angivit minavståndet mellan bottenbrädorna till 60 och max 80. Då jag är en novis nybörjare då det gäller att spika panel undrar jag om det finns lägen då jag INTE ska välja det alternativ som är närmast 80? Eller finns det någon bättre strategi? T.ex. att alltid försöka gå på mittenalternativet (om det finns tre som är "godkända") för att ha möjlighet att variera åt båda håll om det skulle krävas?
Inser hur användbart verktyget kommer att bli - stort tack!
Hej Peo!
Det finns inte möjlighet att utveckla verktyget till en app och slänga upp i Appstore..? Tror absolut den skulle sälja!
Stort tack för detta verktyg!
Med vänlig hälsning
Det finns inte möjlighet att utveckla verktyget till en app och slänga upp i Appstore..? Tror absolut den skulle sälja!
Stort tack för detta verktyg!
Med vänlig hälsning
Under natten mot måndagen den 21 juli så pajade de som höll i mitt domännamn (yliniemi.se) DNS som höll adressen till "Brädräknaren". Lite mer än så hände såklart då dom raderade mina 10 domäner, varav två av de viktigaste, den nämnda (för ett fåtal sior och mail) + webit.nu (tech.webit.nu) där jag har lite data-artiklar.
Det blev min oplanerade verksamhet i 33-gradig värme den dagen (när jag fått det viktigaste att funka sparade jag resten till senare, har långt ifrån lagat skadorna dom gjorde, och det fanns "ingen" möjlighet för dom att bara ta ut mina zoner från backup och ge mig innehållet).
Nu är iallafall kylan här, bara 25 grader idag med två veckor över 30..
Det blev min oplanerade verksamhet i 33-gradig värme den dagen (när jag fått det viktigaste att funka sparade jag resten till senare, har långt ifrån lagat skadorna dom gjorde, och det fanns "ingen" möjlighet för dom att bara ta ut mina zoner från backup och ge mig innehållet).
Nu är iallafall kylan här, bara 25 grader idag med två veckor över 30..
Klicka här för att svara