2 932 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Bensin, få bort lukt från trä.
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
Hej.
Hade ett elverk som läckte bensin på ett råspontgolv och ner i isoleringen. Vi sågade upp golvet och tog bort isoleringen och även planktaket ner i källaren. Men det kom förstås på takbjälkar. Hur gör jag för att få bort besinlukten från trä? Går det tvätta på något sätt? Måla över?
Mvh
/Carl-Magnus
Hade ett elverk som läckte bensin på ett råspontgolv och ner i isoleringen. Vi sågade upp golvet och tog bort isoleringen och även planktaket ner i källaren. Men det kom förstås på takbjälkar. Hur gör jag för att få bort besinlukten från trä? Går det tvätta på något sätt? Måla över?
Mvh
/Carl-Magnus
Det dunstar bort förhållandevis fort.
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
Vanlig 95 oktanig bensin. Det är ett hus vi renoverar så ingen värme i huset. Vi körde både med vanlig fläkt och kupefläkt i början. Går det tvätta takbjälkarna med nåt som löser upp bensinen snabbare?ClasseClas skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Bensin är väldigt flyktigt som det är. Jag kommer inte på något medel att lösa upp bensin. Det är snarare så att kemiskt ren bensin används i vissa fall för svår fläckborttagning. Fördelen är att den löser upp fläckar och dunstar fort.Norrköping2009 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden