Är det någon som har erfarenhet av Benders Sky-Vent? Funkar en sådan OK för frånluften för ett mindre hus?

Jag tänkte ha en Pax Passad i badrummet i fritidshuset för frånluften och sedan ett par tilluftsventiler i de andra rummen. Jag står nu i valet och kvalet mellan att välja en Sky-Vent (som är klart diskretare) eller en vanlig ventilationshuv på taket för frånluften och skulle uppskatta all hjälp i valet.

epkjoja skrev:
Är det någon som har erfarenhet av Benders Sky-Vent? Funkar en sådan OK för frånluften för ett mindre hus?

Jag tänkte ha en Pax Passad i badrummet i fritidshuset för frånluften och sedan ett par tilluftsventiler i de andra rummen. Jag står nu i valet och kvalet mellan att välja en Sky-Vent (som är klart diskretare) eller en vanlig ventilationshuv på taket för frånluften och skulle uppskatta all hjälp i valet.
Hej!
Hur gick det? Valde du Sky-Vent:en? Ska installera frånluftsfläkt I vårt badrum och funderar på denna.

Jo, det blev en Sky-Vent på taket. Enda problemet jag haft med den var att första exet var trasigt. Det var ett plastsnäppe som var brustet som gjorde att det hade kunnat regna in i den. Dock var det inga problem att få den utbytt mot en som var hel.

I övrigt har jag inget att klaga på. Diskret på taket och lätt att montera.

Jag lånar tråden lite, upptäckte nyss att badrumsventilationen i vårt nya hus slutar på vinden. Finns ingen vidare evakuering ut. Funderar på Sky-Vent då den verkar smidig och billig. Det gäller en toa och ett badrum med dusch, tänkte bygga med 100mm spirorör på vinden och ansluta båda ut i en och samma Sky-Vent. Sitter Fresh fuktsensorstyrda fläktar i båda. Alltså dubbla rum som ska evakueras genom en och samma ventil. Finns kapaciteten eller är det risk att man trycker fuktig luft från badrummet ner till andra toan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.