2 670 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Belysning för vardagsrum
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Hej,
Har ett ganska stort vardagsrum. ca 5x6,5 m. Tak höjd 2,50m. Har ett dilemma i belysning. Har punkt belysning där men under vinter tid kan det vara rätt mörkt för städning mm. Har inte ork att perforera taket med spottar om jag inte måste. Vill ha LED belysning helst inte på skena. Undrar varför det inte finns en typ av plafonder som är av kvadratiskt typ. Vill absolut inte ha runda. Tips sökes!
Har ett ganska stort vardagsrum. ca 5x6,5 m. Tak höjd 2,50m. Har ett dilemma i belysning. Har punkt belysning där men under vinter tid kan det vara rätt mörkt för städning mm. Har inte ork att perforera taket med spottar om jag inte måste. Vill ha LED belysning helst inte på skena. Undrar varför det inte finns en typ av plafonder som är av kvadratiskt typ. Vill absolut inte ha runda. Tips sökes!
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Dessa känns lite väl kraftiga. Med tanke på ljus flöde. Skulle vara intressant att veta hur spridningen blir i mitt vardagsrum. 110 grader. Då skall man ha kanske 2 st.
http://www.malmbergshome.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=7010025
http://www.malmbergshome.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=7010025
Jag har installerat rätt många likadan armaturer som du har länkat till. Men har mest satt dom i i korridorer på skolor, och vi har i halverat antal armaturer som har suttit där och minst halverat förbrukningen.
Tycker där är rätt bra spridning och väldigt bra ljus i dom, men ljuset är rätt vitt. Så kanske inte något man sätter i ett vardagsrum' om man man vill ha den lite varmare känslan när den är igång.
Tycker där är rätt bra spridning och väldigt bra ljus i dom, men ljuset är rätt vitt. Så kanske inte något man sätter i ett vardagsrum' om man man vill ha den lite varmare känslan när den är igång.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Inga andra förslag?
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Hej,
Jag är ute efter taklampor som inte hänger ned och ej är runda. Inte lätt att hitta några snygga verkar det som. Har iofs kommit in rätt snygga på bauhaus nu dock är de runda. Varför bara runda plafonder typer!
Jag är ute efter taklampor som inte hänger ned och ej är runda. Inte lätt att hitta några snygga verkar det som. Har iofs kommit in rätt snygga på bauhaus nu dock är de runda. Varför bara runda plafonder typer!
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Så sant...får leta vidare. Blir inget i vinter iaf så jag har tid att leta och fundera.MrPlow skrev:
Aliexpress kan man slå ihjäl några timmarpelpet skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara