Hej,

Har ett ganska stort vardagsrum. ca 5x6,5 m. Tak höjd 2,50m. Har ett dilemma i belysning. Har punkt belysning där men under vinter tid kan det vara rätt mörkt för städning mm. Har inte ork att perforera taket med spottar om jag inte måste. Vill ha LED belysning helst inte på skena. Undrar varför det inte finns en typ av plafonder som är av kvadratiskt typ. Vill absolut inte ha runda. Tips sökes!

Jag har installerat rätt många likadan armaturer som du har länkat till. Men har mest satt dom i i korridorer på skolor, och vi har i halverat antal armaturer som har suttit där och minst halverat förbrukningen.
Tycker där är rätt bra spridning och väldigt bra ljus i dom, men ljuset är rätt vitt. Så kanske inte något man sätter i ett vardagsrum' om man man vill ha den lite varmare känslan när den är igång.

• Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Inga andra förslag?

Köpte en Lyktan Tundra (den största med dimmer) till vårt vardagsrum häromdagen. Helt klart över förväntan.

Hej,

Jag är ute efter taklampor som inte hänger ned och ej är runda. Inte lätt att hitta några snygga verkar det som. Har iofs kommit in rätt snygga på bauhaus nu dock är de runda. Varför bara runda plafonder typer!

MrPlow
Det finns inga genvägar till det perfekta... ljuset i ditt fall. Bara att projektera spot-installation!

Skippa spottarna och surfa in på aliexpress, det finns mängder av led-prylar. Någon borde funka.

MrPlow skrev:
Det finns inga genvägar till det perfekta... ljuset i ditt fall. Bara att projektera spot-installation!
Så sant...får leta vidare. Blir inget i vinter iaf så jag har tid att leta och fundera.

pelpet skrev:
Skippa spottarna och surfa in på aliexpress, det finns mängder av led-prylar. Någon borde funka.
Aliexpress kan man slå ihjäl några timmar

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.