Angående armaturer så är det en personlig smaksak , det som kanske kan vara ett tips är
att när kabeln dras för belysningen ska du en 5 ledare och ha s.k. trapptändning , kunna tända och släcka ljuset både uppe och nere , kanske du har tänkt i dom banorna själv , i sådant fall ta det som ett extra komihåg ,
Armaturers placering är beroende av höjden för montaget och ljusstyrkan , det som jag kan med en erfarenhet av ljus säga , en högt placerad ljuspunkt och stark lyser långt , men kan vara lite elakt i ögonen ( allra helst LED som är skarpt vita ) blir stickig , lite lägre placering under huvudhöjd ger ett ljus som finns men inte syns , det är det som är poängen med det som ljusarkitekter jobbar med , sedan det med upp och ned ljus , varför lysa på månen , den har egen ljuskälla från solen