Är det någon som har tips om vad man kan köpa utomhusbelysning för att ljussätta träd. Jag vill ha ett sken som lyser upp i trädets krona.

Maxel har ett sett med 3 st spottar, 50W klenspänningshalogen, på spett som även får det största trädet att lysa fint i mörkret. Pris ca 2000 kr, detta är riktigt bra saker.

Är inte 3x50W halogen ruskigt klent för att lysa upp ett träd? Om man tittar på kyrkogårdar, vattentorn osv så är det rätt rejäla strålkastare som används för dekorationsljussätting av dessa...

Ja men då är det andra objekt och pengar, viste inte att den som frågar även tänkte lysa upp ett vattentorn.

För ett stort träd i ett villakvarter med grannarna på gott humör rekomenderar jag 3x50 w halogen. Har gjort en del sådana jobb med mycvket gott resultat.

Halogen ger ett kraftigt riktat ljus som säkert kommer bli effektfullt på mindre och mellanstora träd. 50W riktat ljus är ganska stark, speciellt om omgivningen runt omkring är relativt mörk... Jag har tex. projekterat effektbelysning i en rondell där 3 st 70w's armaturer användes för att belysa en ganska rejäl träddunge. Skall dock nämnas att det var metallhalogen som ljuskälla...

Tack för Era svar. Något vattentorn är det inte som skall belysas utan en mellanhögt bokträd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.