Hej, nya fina badrummet är på gång men funderar på belysningen. Ska ha belysning vid spegeln samt någon form av downlights, badrummet är på ca 6 kvm. Skulle det räcka med möbelspottar 8 st på 20 w eller ska jag tänka om och sätta "vanliga" downlights på 12 eller 230 volt? Det är ju mer jobb att sätta skyddslådor som då krävs och riskera att bryta ångspärren mm. Vad tror ni, kommer det är vara tillräcklig belysning med möbelpottar? Synpunkter tack från forumvärlden!
Ulf