Hejsan forumet!
Nu har ni ett fall av själv-är-bäste-dräng att (kanske) bita i!
För flera år sedan när jag drog ventilationen i huset avslutade jag i badrummet på ovanvåningen genom något så oskyldigt som en 125mm spiro-böj. Nu har jag färdigställt utrymmet och skulle till att montera mig ett frånluftsdon. Men se där gick jag bet! Böjen slutar precis i höjd med färdig målad gipsyta, och jag har inte hittat någon lösning för att montera ett don dit. En ytter-ram sticker ut 25mm, en inner-ram går ju inte dit eftersom båda ändor är hanar.
Var in till både Onninen och Ahlsell men dom hade ingen lösning på detta heller. Snälla hjälp! 😅
Nu har ni ett fall av själv-är-bäste-dräng att (kanske) bita i!
För flera år sedan när jag drog ventilationen i huset avslutade jag i badrummet på ovanvåningen genom något så oskyldigt som en 125mm spiro-böj. Nu har jag färdigställt utrymmet och skulle till att montera mig ett frånluftsdon. Men se där gick jag bet! Böjen slutar precis i höjd med färdig målad gipsyta, och jag har inte hittat någon lösning för att montera ett don dit. En ytter-ram sticker ut 25mm, en inner-ram går ju inte dit eftersom båda ändor är hanar.
Var in till både Onninen och Ahlsell men dom hade ingen lösning på detta heller. Snälla hjälp! 😅
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Har inte de flesta frånluftsdon flexibla flänsar som håller donet på plats🤔
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Klicka här för att svara

