Hejsan forumet!

Nu har ni ett fall av själv-är-bäste-dräng att (kanske) bita i!

För flera år sedan när jag drog ventilationen i huset avslutade jag i badrummet på ovanvåningen genom något så oskyldigt som en 125mm spiro-böj. Nu har jag färdigställt utrymmet och skulle till att montera mig ett frånluftsdon. Men se där gick jag bet! Böjen slutar precis i höjd med färdig målad gipsyta, och jag har inte hittat någon lösning för att montera ett don dit. En ytter-ram sticker ut 25mm, en inner-ram går ju inte dit eftersom båda ändor är hanar.

Var in till både Onninen och Ahlsell men dom hade ingen lösning på detta heller. Snälla hjälp! 😅
 
  • Ventilationsrör i taket på ett badrum, avslutat med en 125mm spiro-böj, i nivå med ytan av målad gips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte de flesta frånluftsdon flexibla flänsar som håller donet på plats🤔
 
Typ såhär
 
  • Ventilationsgaller i metall med tre justerbara flikar och cirkulära ribbor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lövborg
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
Typ såhär
Vet inte om det är skillnad mellan svenska och finska produkter (bor på Åland) men här så skruvas dom fast i anslutningsramen, det är inga fjädrande armar som på din bild. Var hittade du den?
 
T Taren43 skrev:
Vet inte om det är skillnad mellan svenska och finska produkter (bor på Åland) men här så skruvas dom fast i anslutningsramen, det är inga fjädrande armar som på din bild. Var hittade du den?
En snabb sökning på "frånluftsdon 125" bara 😁
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.