Ska bygga trapp runt om altanen.
Svärfar föreslog att man skulle sätta nät runt om för att förhindra smådjur för att komma in.
Är detta nödvändigt?

• Altan under konstruktion utan nät runt om vilket skulle kunna förhindra smådjur från att komma in under den.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
@
J jdaniels skrev:
Svärfar föreslog att man skulle sätta nät runt om för att förhindra smådjur för att komma in.
Är detta nödvändigt?
Antagligen så gräver de sig under ditt nät ändå... Om de nu vill ta sig in under...

Jag tror att ett nät inte kommer skydda mot tex råttor kanske håller björnar borta.
Jag har inget nät iaf.

Villa vista Villa vista skrev:
Jag tror att ett nät inte kommer skydda mot tex råttor kanske håller björnar borta.
Jag har inget nät iaf.
Ha ha Björnfritt här :)
Han sa att man bör gräva ner det ganska djupt.
Jag har aldrig hört talas om det förr men det vore ju inte kul om råttor sökte sig in och bygger bo av min isolering.
Tycker att mina katter skulle avskräcka dom för att komma hit.

Det är nog bättre att det är öppet så att katterna kan komma under och utföra sina uppgifter.

Är altanen isolerad? eller är det husets isolering? Ang huset det bör vara råttfritt. Altanen, tja vill du gräva och täta över allt? En råtta kan komma igenom springor på ca 20 mmm så du får näta mer än Messi för råttfritt

• Gilla
tennet
  • Laddar…
Uterumsdelen är isolerad med cellplast.
Tror jag struntar i nät....

• Gilla
ati
  • Laddar…
maskeradeproggaren
J jdaniels skrev:
Är detta nödvändigt?
När jag byggde altan (som ansluter till ett uterum) så gjorde jag inte det. Har haft påhälsning av råttor och det är inte alls kul. Skulle jag göra om altan skulle jag definitivt byggt med nät (alltså finmaskigt) och kanske också gräva ner en plåtbit ca 10-15 som är bockas utåt. för om tex en råtta gräver och det är en bockad plåt brukar den ge upp. Detta kan potentiellt spara dig mkt elände så se till att försöka täta överallt du kan!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.