håller på att tilläggsisolera ytterväggarna i stugan och fick höra att man behöver ej sätta isolering på gavlarna ovanför innertaket. Det blir alltså bara reglar för nytt lockpanel utan isolering baki. Jag Funderar hur man gör isf med vindskyddet ska den vara enda upp till taket eller ska den vara vara så hög som isoleringen?
 
  • Röd stuga under renovering med tilläggsisolering synlig vid gavel utan vindskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Isolering och vindskydd är inte nödvändigt på en vindsgavel, men det gör ingen skada heller.
Vindskyddet är primärt till för att det inte ska blåsa genom isoleringen (glas-/stenull). Alltså behövs det inte om det inte är isolerat. Men, det är ändå en fördel då den också hindrar/minskar regnvatten att tränga in innanför brädpanelen när det blåser. Du vill ju inte ha vatten rinnande ner i väggen/isoleringen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.