Hej forumet.
Jag håller på och bygger en komplementsbyggnad och har en fråga om hur jag fäster väggskivorna på bästa sätt. Behöver jag någon typ av mothåll vid hörnet? Det tänkta mothållet är ritat med rött i bilden. Vad är lämpligt att att använda som mothåll isf? Tänker att skivorna kanske sviktar i hörnet utan mothåll. Har cc 60 mellan de stående reglarna. Ska ha OSB 3 12MM 600X2500MM ERGO som väggskivor. Har aldrig byggt nåt sånt här tidigare.
Gråt=fasad
Svart=stående reglar
Gult=isolering
Grönt=väggskivor
Har struntat i att rita ut spikreglar, vindpapp och ångspärr.
mvh
/M
Jag håller på och bygger en komplementsbyggnad och har en fråga om hur jag fäster väggskivorna på bästa sätt. Behöver jag någon typ av mothåll vid hörnet? Det tänkta mothållet är ritat med rött i bilden. Vad är lämpligt att att använda som mothåll isf? Tänker att skivorna kanske sviktar i hörnet utan mothåll. Har cc 60 mellan de stående reglarna. Ska ha OSB 3 12MM 600X2500MM ERGO som väggskivor. Har aldrig byggt nåt sånt här tidigare.
Gråt=fasad
Svart=stående reglar
Gult=isolering
Grönt=väggskivor
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
mvh
/M
Om regel och OSB-skivan linjerar så kan du ju sätta en remsa med OSB på regeln precis som du ritat.D dalkarl skrev:Hej forumet.
Gråt=fasad
Svart=stående reglar
Gult=isolering
Grönt=väggskivor
[bild]
mvh
/M
Inget fel och blir stabilt när du fäster OSB-skivan.
Det normala är att man sätter en till regel:
Ett tips är att kolla på t ex Svensk Trä's byggbeskrivningar.
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/relaxboden/
Logga in
Skapa konto
Ett tips är att kolla på t ex Svensk Trä's byggbeskrivningar.
Logga in
Skapa konto
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/relaxboden/
Klicka här för att svara