Vi funderar på att ta över ett ruckel från en släkting. Tomten är kanonfin men stugan är inget att ha. Vet av ett gammalt torp som är till salu, min fråga är: kan man riva gammstugan och sätta upp "nya" torpet på den gamla platsen utan bygglov ??? De är nästan lika stora, skiljer 2,5 m2.
Tacksam för svar !!

 
Det enklaste måste ju vara att ringa till kommunen och fråga, men jag skulle nog kanske tippa på att du behöver det... om inte annat så vill nog kommunen ha dina pengar... ;D
 
Nej river Du allt ( rivningslov krävs också) så måste Duy ha nytt bygglov. Hur gör man då?

Jo man river en vägg i taget och bygger nytt ;-)
 
Ja det e väl det som kallas att renovera ;D
 
River du en vägg i taget på det ena och bygger upp den igen med delar från den andra är det en renovering. River du all och ställer upp det andra behövs lov.

Om du går på den första linjen måste fönster och dörrar hamna "rätt" och så lika är väl inte husen?

Rivningslov och Bygglov är nog det enda rätta i detta läge…

mvh plexi
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.