Hej på er!
Jag har en fråga angående att räta upp brädor på en brygga. Vi har nämligen klätt in bryggan, och inklädnaden är rak. Det som dock framgår av bilden är att när vi klädde in bryggan så såg vi ganska snart att brädorna i den ena delen lutade, dvs. bryggan ser numera sned ut vid det stället. Hur hade ni gjort? Slitit upp de brädorna från stället där det börjar luta, och lagt någon form av kil under? Kom gärna med förslag och insppel, jag vet inte riktigt
hur jag skall göra, och vad som kommer att se bäst ut. Virke finns!
Tacksam för all input i frågan. Mvh
Jag har en fråga angående att räta upp brädor på en brygga. Vi har nämligen klätt in bryggan, och inklädnaden är rak. Det som dock framgår av bilden är att när vi klädde in bryggan så såg vi ganska snart att brädorna i den ena delen lutade, dvs. bryggan ser numera sned ut vid det stället. Hur hade ni gjort? Slitit upp de brädorna från stället där det börjar luta, och lagt någon form av kil under? Kom gärna med förslag och insppel, jag vet inte riktigt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det lär väl finnas reglar under. Skruva reglar i våg på sidan på de gamla. Skruva sedan tillbaka brädorna.K Kissdosa skrev:Hej på er!
[bild]
Det är telefonstolpar under. 2 st som går rakt ut. Så jag måste alltså fylla ut mellan telefonstolparna och brädorna. Men jag kanske får bygga något lite under, kolla att det är i våg och sen skruva i de nya brädorna.T Tompafix skrev:
Aha. Ja såga kilar funkar så klart. Hur sitter reglarna på sidan fast då? Du kan inte fästs något på insidan av dem?K Kissdosa skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Behöver jag radonsugen jag förberett?
Grund & Markarbeten -
Behöver syllen vara förankrad i betongplattan, bef. hus
Byggmaterial & Byggteknik -
Behöver råd gällande eldragning för mitt garagebygge
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Dispyt med bostadsrättsförening om avloppsrör i kök – behöver råd
Juridik -
Ska flytta radiator, behöver förstå vilka valmöjligheter jag har