Y
Ifall man nu ska bli modern och ha särad häll och ugn istället för hederlig allt i ett,
då blir det väl två sladdar, betyder det att jag bör passa på och montera ett extra uttag i väggen? Eller kan man samkoppla enheterna?
 
Hällen måste du antagligen ansluta fast. Ugnar brukar ha stickpropp.
 
Y
har öppnat väggen, så har goda chanser att montera fler uttag... jag ska inte bara montera två sånna ugns proppar och sätta sådan kontakt på hällen då? eller blir det kasst? kanske enklare att sätta en dosa så jag kan fastmontera kabeln, kanske kanske.. hrm...
 
Hällen använder sig av två faser och ugnen av en. Till ugnen sätter du ett vanligt jordat uttag (enkeluttag) som klarar 16A. Till hällen fäller du in en kopplingsdosa alt. apparatdosa, hör med elektrikern. Hällen kopplas in fast och ett täcklock monteras sedan. Du använder samma jord och nolla så du behöver inte ha separata ledningar ända till centralen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.