P
1. Enligt Boverket måste man ha skyddsanordning mot fallande is och snö vid byggnadens entré. Helt ok. Men behöver jag rasskydd på andra sidan av huset där balkong finns? Ej inglasad balkong.

2. Måste man ha väggstege för att gå upp på taket? Vi har skorsten men den används inte längre.

Taket byts snart från tegel till plåt.
Byggnaden är 8m hög 25 grader lutning på tak.

https://www.perwikstrand.se/sv-se/boverketsbyggregler/
 
K
Du får nog posta lite bilder.

Men över balkongen behöver du väl inte snöraskydd?
 
P
K Kallebo skrev:
Du får nog posta lite bilder.

Men över balkongen behöver du väl inte snöraskydd?
Har tyvärr inga bilder. Det finns ett väggstege nu men den måste bort pga att den har blivit sned.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.