Anledningen till att staten ger bidrag för en kassettbandspelare torde vara att man vill hålla ned toppeffekten, om det möjligen kan ligga i statens intresse. Om man nu redan har en så låg förbrukning att en elbil får plats inom 16 A, så behöver man ju ingen lastbalansering och då blir den en kostnad som man aldrig kommer att nyttja, trots bidrag. Ska man verkligen köpa "konserverad skinka" bara för att man får bidrag?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.