Hej!
Bygger avskiljande väggar i isolerat och uppvärmt fristående byggnad/garage där det på ena sidan väggen blir förråd/verkstad och på andra sidan ett gästrum/kontor.
45*70 reglar med cc 450.
Det blir OSB innerst med enkelgips utanpå mest för ljudisolering. Min fråga här är behöver jag sätta gips på sidan mot förrådsdelen? I detta rum är inte ljudisolering det viktiga. Stabilitet och fäste för garderober/hyllor får jag ju i OSB-skivan. Sidan mot gästrums-/kontorsdelen tänker jag gipsa utanpå OSB.
Fastigheten ligger ganska avskilt utan störande ljud från t ex trafik så extra ljudisolering är inte viktigt (det handlar ju om innerväggar).
Förslag?