3 047 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Behöver input på Altanbygge
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv
Fäst trä mot trä eller andra material med en bra träskruv. Våra träskruvar finns i olika längder, tjocklekar och gängningar beroende på vad som ska byggas.
Läs mer
Ser ut att bli superfint! Dock kan du kombinera nedsänkt regelverk och bärlinor under. Det förenklar också väldigt mycket. Se exempel på bild för de svarta linjerna är bärlinor under spikreglarna. Du kanske vill kortla också, men det ger sig och är snabbt gjort som komplement
Det är lättare att väga av ett par bärlinor och ställa allting på än att göra nya bärlinor för varje höjd och dessutom köra nedsänkta reglar.
Angående stolpar görs de enklast av 2st ihopspikade 45x95 där den ena 95an gott upp bredvid regeln och den andra står under. Går enkelt att massproducera och kapa till individuellt per stödpunkt.
Observera att bilden är schematisk och bärlinorna kanske passar bättre på andra håll...
Det är lättare att väga av ett par bärlinor och ställa allting på än att göra nya bärlinor för varje höjd och dessutom köra nedsänkta reglar.
Angående stolpar görs de enklast av 2st ihopspikade 45x95 där den ena 95an gott upp bredvid regeln och den andra står under. Går enkelt att massproducera och kapa till individuellt per stödpunkt.
Observera att bilden är schematisk och bärlinorna kanske passar bättre på andra håll...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för tipset! Ska fundera över detta
blir ju lättare att ställa allt i våg om man förlänger dom bärlinarona. Kruxet blir på första nIvan i så fall. För där kommer inte bärlinorna ligga under ramen/reglarna utan de ligger sicksack emellan reglarna och skruvade i ändarna. Har inte ritat ut de på ritningen men det är så jag tänkt att de ska vara. 
Jag menar att du i första nivån kan köra nedsänkt regelverk och under övriga nivåer med bärlinor under. Inga konstigheter att blanda. I praktiken slutar du bara med nedsänkt regelverk för du vill och börjar ställa ovanpå iställetR Rindemark skrev:Tack för tipset! Ska fundera över dettablir ju lättare att ställa allt i våg om man förlänger dom bärlinarona. Kruxet blir på första nIvan i så fall. För där kommer inte bärlinorna ligga under ramen/reglarna utan de ligger sicksack emellan reglarna och skruvade i ändarna. Har inte ritat ut de på ritningen men det är så jag tänkt att de ska vara.
![]()
Okej, då förstår jag hur du menar! Ska fundera över dettaJ Jotsat skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Behöver lite input med belysning kök.
Kök -
Input kring att grannen behöver dra kommunalt vatten över vår tomt.
Juridik -
Behöver input om husförsäljning/arv inom familjen
Juridik -
Altanbygge till våren - behöver tips!
Altan & Uteplats -
Behöver input ang. konvertering VVS lösning 70-tals hus
Värme allmänt