Hej !
Vi har haft problem med att fogar spruckit och plattor har suttit löst på vårat klinkersgolv i hallen, troligtvis orsakat av för tidigt påslagen golvvärme efter läggning.
I dag tog jag tag i saken och knackade bort hela golvet.
Jag la märke till att klinkersen var lagd på en spånskiva, måste det inte alltid vara gips ?
Hur som helst... hur ska jag gå vidare...
Den gamla fästmassan sitter som berget på spånskivan så den går inte att få bort.
Ska jag lägga ny klinkers direkt ovanpå den gamla fästmassan, eller ska jag limma en gipsskiva över det gamla och sedan lägga klinkers, eller ska jag flytspackla så att jag får en jämn yta och lägga klinkersen ovanpå det?
Jag har tyvärr inte så mycket att spela på i höjdväg...
Se bild !
Tacksam för svar.
Vi har haft problem med att fogar spruckit och plattor har suttit löst på vårat klinkersgolv i hallen, troligtvis orsakat av för tidigt påslagen golvvärme efter läggning.
I dag tog jag tag i saken och knackade bort hela golvet.
Jag la märke till att klinkersen var lagd på en spånskiva, måste det inte alltid vara gips ?
Hur som helst... hur ska jag gå vidare...
Den gamla fästmassan sitter som berget på spånskivan så den går inte att få bort.
Ska jag lägga ny klinkers direkt ovanpå den gamla fästmassan, eller ska jag limma en gipsskiva över det gamla och sedan lägga klinkers, eller ska jag flytspackla så att jag får en jämn yta och lägga klinkersen ovanpå det?
Jag har tyvärr inte så mycket att spela på i höjdväg...
Se bild !
Tacksam för svar.
Ser ut som ni haft för torrt fix, det har inte fastnat på plattorna. Sen är det ju helt fel att lägga på spån direkt. Tror golvvärmen har mindre betydelse i detta sammanhanget om ni inte slog på den efter en timme....
Det är vattenburen golvvärme som ligger under spånskivan.
Det är inte jag som lade klinkersen från början.
Jag tar och fräser bort fixet, gipsar och lägger nytt så bör det nog bli bra.
Det är inte jag som lade klinkersen från början.
Jag tar och fräser bort fixet, gipsar och lägger nytt så bör det nog bli bra.
Klicka här för att svara