F
Heddisen Heddisen skrev:
Den e inte avtagbar! Den sitter i ett med kärlet, finns ingen skarv där för att få av den
Av metall eller plast?

Följande bild är från dokumentet jag länkade till tidigare, har lagt in två pilar med förklarande text.
Diagram över tryckvattenbehållare med markerad luftnippel och slanganslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
F
Demmpa Demmpa skrev:
Följande bild är från dokumentet jag länkade till tidigare, har lagt in två pilar med förklarande text.
[bild]
Där på kortänden har du luftnippeln ( ventilen) jag menade. Kolla med den som tidigare har skrivits.

Demmpa Demmpa skrev:
[bild]
Vi fick bort kåpan och har tömt på vatten genom att dra ut strömmen och spola men det e två visare och vilken ska vi gå efter

• Närbild av en tryckmätare med två visare, en röd och en svart, mot bakgrund av rör och beslag.
    Skapa konto
tommib
Den röda är bara för att kunna visualisera ett värde, vilket man gör genom att skruva i mitten. Den svarta visar trycket.

Har du hittat påfyllningsnippeln?

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Den röda är bara för att kunna visualisera ett värde, vilket man gör genom att skruva i mitten. Den svarta visar trycket.

Har du hittat påfyllningsnippeln?
Ja vi har hittat den men undrar väl var den svarta visaren ska vara om det det ska vara 0,3 bar

I dokumentet jag länkade till tidigare samt i bilden från dokumentet så står det vilket förtryck det bör vara i hydropressen.
Du måste mäta själva lufttrycket och inte det tryck som vattnet har.
När man fyller på luft, mäter lufttrycket så måste det vara öppet på vattensidan, alltså en kran måste vara öppen.

Exempel:
Om pumpen startar vid 3 bar så bör förtrycket vara 2,7 bar.

Edit:
Du måste alltså läsa av trycket på luftpumpen för att veta vilket förtryck du har.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
I dokumentet jag länkade till tidigare samt i bilden från dokumentet så står det vilket förtryck det bör vara i hydropressen.
När man fyller på luft, mäter lufttrycket så måste det vara öppet på vattensidan, alltså en kran måste vara öppen.

Exempel:

Edit:
Du måste alltså läsa av trycket på luftpumpen för att veta vilket förtryck du har.
Demmpa Demmpa skrev:

Exempel:

Edit:
Tack för hjälpen problemet e fixat!
Är så tacksam

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Heddisen Heddisen skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] Jag har en valco 148 js-ss 0486 jetpump som jag behöver hjälp med! Vi köpte vårt fritidshus för 3 år sen snart och då fanns den här redan och har fungerat bra sen dess men helt plötsligt i helgen så har den börjat bete sig märkligt : den kör korta intervaller istället för långa, när man spolar på toa så pumpar den den kanske 4-5 korta intervaller istället för en lång och jag har inte den blekaste vad som e fel. Vi har en bruksanvisning som jag inte bli klok på och jag kommer bifoga bilder. Jag hoppas på hjälp av kunniga människor. Tack på förhand.[bild]
tommib tommib skrev:

Har du hittat påfyllningsnippeln?[/QUO

problemet e fixat är så tacksam!
Tack alla som hjälpt

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Där på kortänden har du luftnippeln ( ventilen) jag menade. Kolla med den som tidigare har skrivits.
Problemet e fixat och jag e så tacksam

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
@Heddisen ett tips för framtiden.

Istället för att citera flera olika personer/inlägg och skriva samma sak till alla så går det att tagga personer, det gör man genom att skriva
”@personens_namn”, när man har skrivit tre tecken så börjar forummjukvaran att föreslå användare via en lista, när rätt namn/person kommer upp så klickar man på namnet.

Skärmdump visar användartaggning med förslagslista på ett diskussionsforum.
Skapa konto

Användarmeny som visar hur man taggar personer i ett forummeddelande med förslag på användarnamn.
Skapa konto

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Heddisen Heddisen skrev:
problemet e fixat är så tacksam!
Tack alla som hjälpt
Hej. Jag liknande problem tror jag. Har du möjlighet att ta en bild på var du hittar luftintaget? Hur gjorde du för att få upp trycket?

Tack på förhand
Mvh. Mattias

Marop Marop skrev:
Hej. Jag liknande problem tror jag. Har du möjlighet att ta en bild på var du hittar luftintaget? Hur gjorde du för att få upp trycket?

Tack på förhand
Mvh. Mattias
Om du tittar på bilden i följande inlägg så visar den var luftventilen sitter, det är oftast någon typ av ventilhatt på ventilen, ibland i samma färg som kärlet samt utformad för att dölja ventilen.

https://www.byggahus.se/forum/threa...a-rad-och-tips-vaelkomnas.469114/post-4927262

https://www.byggahus.se/forum/threa...a-rad-och-tips-vaelkomnas.469114/post-4927082

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.