6 070 läst ·
28 svar
6k läst
28 svar
Behöver hjälp med vattenpump ! Alla råd och tips välkomnas!
Vi fick bort kåpan och har tömt på vatten genom att dra ut strömmen och spola men det e två visare och vilken ska vi gå efterDemmpa skrev:
I dokumentet jag länkade till tidigare samt i bilden från dokumentet så står det vilket förtryck det bör vara i hydropressen.
Du måste mäta själva lufttrycket och inte det tryck som vattnet har.
När man fyller på luft, mäter lufttrycket så måste det vara öppet på vattensidan, alltså en kran måste vara öppen.
Exempel:
Om pumpen startar vid 3 bar så bör förtrycket vara 2,7 bar.
Edit:
Du måste alltså läsa av trycket på luftpumpen för att veta vilket förtryck du har.
När man fyller på luft, mäter lufttrycket så måste det vara öppet på vattensidan, alltså en kran måste vara öppen.
Exempel:
Edit:
Du måste alltså läsa av trycket på luftpumpen för att veta vilket förtryck du har.
Demmpa skrev:
I dokumentet jag länkade till tidigare samt i bilden från dokumentet så står det vilket förtryck det bör vara i hydropressen.
Exempel:
Edit:
Tack för hjälpen problemet e fixat!Demmpa skrev:
Exempel:
Edit:
Är så tacksam
Heddisen skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] Jag har en valco 148 js-ss 0486 jetpump som jag behöver hjälp med! Vi köpte vårt fritidshus för 3 år sen snart och då fanns den här redan och har fungerat bra sen dess men helt plötsligt i helgen så har den börjat bete sig märkligt : den kör korta intervaller istället för långa, när man spolar på toa så pumpar den den kanske 4-5 korta intervaller istället för en lång och jag har inte den blekaste vad som e fel. Vi har en bruksanvisning som jag inte bli klok på och jag kommer bifoga bilder. Jag hoppas på hjälp av kunniga människor. Tack på förhand.[bild]
tommib skrev:
problemet e fixat är så tacksam!
Tack alla som hjälpt
@Heddisen ett tips för framtiden.
Istället för att citera flera olika personer/inlägg och skriva samma sak till alla så går det att tagga personer, det gör man genom att skriva
”@personens_namn”, när man har skrivit tre tecken så börjar forummjukvaran att föreslå användare via en lista, när rätt namn/person kommer upp så klickar man på namnet.
Istället för att citera flera olika personer/inlägg och skriva samma sak till alla så går det att tagga personer, det gör man genom att skriva
”@personens_namn”, när man har skrivit tre tecken så börjar forummjukvaran att föreslå användare via en lista, när rätt namn/person kommer upp så klickar man på namnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du tittar på bilden i följande inlägg så visar den var luftventilen sitter, det är oftast någon typ av ventilhatt på ventilen, ibland i samma färg som kärlet samt utformad för att dölja ventilen.Marop skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...a-rad-och-tips-vaelkomnas.469114/post-4927262
https://www.byggahus.se/forum/threa...a-rad-och-tips-vaelkomnas.469114/post-4927082
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Komplicerad golvisolering - behöver hjälp
Isolering -
Behöver hjälp att hitta trösklar som passar 😲
Fönster & Dörrar -
Någon som har en Lyfco luftvattenpump? Behöver lite råd/användarhjälp
Värmepumpar -
Vattenpump, slö, behöver hjälp för att försöka förstå orsaken/ orsakerna
Vatten & Avlopp -
Vattenpump, slö, behöver hjälp för att försöker förstå orsaken/ orsakerna