Hej! Jag vill installera en bidésits (bild bifogad) på toaletten och behöver koppla den till vattnet.

Jag har några frågor (se bilder från mitt badrum):

1. Måste jag stänga av vattnet från enheten bakom toaletten som är märkt AVST KV, VV innan jag kopplar på något till rören under handfatet?
  2. Är det där man stänger av kall- och varmvatten? Hur öppnar man skåpet i så fall?
  3. Finns det ett enklare sätt att koppla vattnet till denna typ av bidé?

Tack så mycket för hjälpen!

• Instruktioner för installation av bidésits på toalett, med steg att ta bort locket, installera bidén och ansluta vattentillförseln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit skåpsenhet i badrum med texten "AVST KV, VV" synlig på sidan och två mässingsfärgade vred samt en rund knapp framtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Passa in nått i låset och vrid så öppnar sig skåpet?
Eller stäng av huvudkranen.

Måste bara fråga, vet du inte hur du öppnar ett skåp som är ditt?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Den där är ju avsedd att kopplas på toalettens kallvattenanslutning, för den brukar det finnas en egen avstängning.

Men oavsett, bidé med bara kallvatten?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Passa in nått i låset och vrid så öppnar sig skåpet?
Eller stäng av huvudkranen.

Måste bara fråga, vet du inte hur du öppnar ett skåp som är ditt?
Tack för svaret! Jag har nyligen flyttat in och är fortfarande inte helt bekant med hur allt fungerar. Ville dubbelkolla så att jag inte gör något fel. Jag var mest orolig att om jag öppnar skåpet själv kanske jag får problem att stänga det igen. Bättre att vara försiktig och fråga än att göra fel!

• Gilla
KireDK
  • Laddar…
Monaas Monaas skrev:
Tack för svaret! Jag har nyligen flyttat in och är fortfarande inte helt bekant med hur allt fungerar. Ville dubbelkolla så att jag inte gör något fel. Jag var mest orolig att om jag öppnar skåpet själv kanske jag får problem att stänga det igen. Bättre att vara försiktig och fråga än att göra fel!
Ja Det är sant.
Passa in nått bara och öppna borde finnas nån form av "nyckel" att använda annars.
Om du inte vill in i skåpet finns ju alltid huvudkran om du nu bor i ett egnahemshus att stänga av.
Om du är osäker på inkoppling kan du alltid ringa en rörmokare.

• Gilla
Monaas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.