Hej! Jag hoppas någon kan hjälpa mig med min gräsmatta. Den är bara 150 kvm och vi har haft grävling som bökat så det legat små tussar med jord och gräs. Har också massa ogräs (utöver maskrosor) och undrar vad det är för ogräs? Jag undrar nu om jag är rätt ute: tänkte lufta gräsmattan med högaffel (tror vertikalskärare blir för hårt) och sedan toppdressa så groparna försvinner och sedan stödså. Tänkte därefter gödsla. Tänker jag rätt? Jag har räfsat försiktigt men vet inte om jag ska kratta bort mer av ogräset som första steg? Tacksam för hjälp 😅

• En liten gräsmatta med ojämnt gräs och ogräs vid en stenlagd uteplats, inhägnad med ett staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gräsmatta med ojämnheter, jordtussar och ogräs; förekomst av grävlingbök och behov av luftning, toppdress och stödsådd.
    Skapa konto
  • En gräsmatta med ojämnheter, ogräs och fläckar av bar jord, troligen påverkad av grävlingar och gräs som behöver åtgärdas och gödslas.
    Skapa konto
  • Gräsmatta med ojämnheter, jord och blandade grästuvor. Synligt ogräs spritt över ytan. Stenlagd gångkant i förgrunden.
    Skapa konto
Din plan låter bra. Det ser dock för kallt ut för att göra det nu. Jag skulle vänta tills att gräset växer ordentligt.

• Älska
Camilla Renlund
  • Laddar…
R RHdstrm skrev:
Din plan låter bra. Det ser dock för kallt ut för att göra det nu. Jag skulle vänta tills att gräset växer ordentligt.
Tack! Så du tror inte jag behöver åtgärda ogräset? Ser du vad för ogräs jag har? Jag kan inte riktigt detta 🤗

• Gilla
Brann
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.