Tidigare ägare har byggt ett staket, när huset köptes var det fint, nu har en grävmaskin och minst två bilar kört in i den. Ingen trevlig syn!
15m långt. Ca 2.8m mellan varje stolpe. Varje stolpe är ruckbart och alla stolpskor sitter löst i respektive plint. Jag anser att stolpskorna sitter åt fel håll, men det råder delade meningar om det.
Jag tänkte montera bort varje sektion på ca 3m och fästa stolpskon med ankarmassa. Därefter en genomgående bult med mutter. Tror ni att det räcker eller bör det stöttas upp ytterligare?
15m långt. Ca 2.8m mellan varje stolpe. Varje stolpe är ruckbart och alla stolpskor sitter löst i respektive plint. Jag anser att stolpskorna sitter åt fel håll, men det råder delade meningar om det.
Jag tänkte montera bort varje sektion på ca 3m och fästa stolpskon med ankarmassa. Därefter en genomgående bult med mutter. Tror ni att det räcker eller bör det stöttas upp ytterligare?
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
208 kr inkl moms
232 kr
Läs mer
Tog bort staketet. Alla stolpskor sitter som berget, förutom en som gått sönder.
Funderar över hur jag ska göra för att få det hållbart. Tänkte gjuta in en L-formad stolpsko i vardera sida alternativt två stolpjärn. Dessutom ett par extra stolpspjut som stöd. Vad tror ni blir bäst?
Funderar över hur jag ska göra för att få det hållbart. Tänkte gjuta in en L-formad stolpsko i vardera sida alternativt två stolpjärn. Dessutom ett par extra stolpspjut som stöd. Vad tror ni blir bäst?
Edit: med stolparna på så rör sig även stolpskon. Det får väl bli stöttor om jag inte får några förslag.
Har frilagt en del av stolpskon. Måste till stora krafter till att få bort stolpskon utan att frilägga genom bilning. Kanske dags att kapa den då.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden