Hej!
Jag behöver hjälp med förslag på lösning efter en smärre tankevurpa.
Jag renoverar köket i fritidshuset och har då tagit upp ett hål in mot vardagsrummet. Detta hål skulle få en bänkskiva samt foder runt om.
Nu har jag tyvärr missat den lilla detaljen att ett foder kommer ställa till det både för mikron och den övre luckan som båda kommer ta i fodret med begränsad öppning som följd.
Finns det en ok lösning utan att flytta skåpet eller tapetsera om? Jag sliter mina grå här och behöver tips.
Jag behöver hjälp med förslag på lösning efter en smärre tankevurpa.
Jag renoverar köket i fritidshuset och har då tagit upp ett hål in mot vardagsrummet. Detta hål skulle få en bänkskiva samt foder runt om.
Nu har jag tyvärr missat den lilla detaljen att ett foder kommer ställa till det både för mikron och den övre luckan som båda kommer ta i fodret med begränsad öppning som följd.
Finns det en ok lösning utan att flytta skåpet eller tapetsera om? Jag sliter mina grå här och behöver tips.
Det är väl bara att skippa foder och spackla en snygg kant. Eller en invändig smyg i mdf eller liknande som spacklas ihop med...
Hm... såg nu att det var tapet... kanske försöka skära en helt rak kant mha linjal och få en invändig smyg att ansluta mot den utan spackel. Knepigt men kan gå.
Hm... såg nu att det var tapet... kanske försöka skära en helt rak kant mha linjal och få en invändig smyg att ansluta mot den utan spackel. Knepigt men kan gå.
Eller sätt en gips ist för typ MDF, sen spacklar du in ett hörnjärn
Man kanske kan göra "foder" av någon metallvinkelprofil, typ den här: https://www.hornbach.se/shop/Vinkel...-10x10x1-mm-2-m/8829175/artikel-detaljer.html
Det borde inte vara ivägen för luckorna.
Det borde inte vara ivägen för luckorna.
Gör som övriga har föreslagit och sätt en smyg/foder eller vad det nu kallas på ”insidan” av hålet. Låt den sticka ut några mm (typ 5mm?) utanför väggen. När den sticker ut så slipper man se ev snedskuren tapet och så går det ändå att öppna luckor. Du kan nog sätta nån typ av fog mellan fodret och vägg/tapet också om det behövs.
Klicka här för att svara