Hej

Nu har jag verkligen velat fram och tillbaka när det gäller min trapprenovering.
Den blir stängd då det blir alldeles för mycket jobb att öppna upp =(
Men när det gäller spaljéerna så har jag fastnat lite.

Vill ha det som på denna bilden:
1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De rostfria stänger köper jag från Ikeas hylla Grundtal.
Men då mitt vagnstycke svänger lite blir det svårt att få det som på bilden ovan.
Se bild: omgjord.jpg
Skapa konto

Tycker det ser jättedumt ut när det vita (som kommer blir någon snygg profil på) inte svänger likadant som vagnstycket.

Alt: 2 är att göra så här:
omgjord2.jpg
Skapa konto

Här måste jag i så fall sätta en snygg "regel" på insidan som gör att jag kan dra mina stålrör direkt ner i vagnstycket. Vilket gör att jag måste sätta en ovanför också som gör det gulmarkerade tomt till någon annan fantasifylld funktion. Den rödmarkerade spaljén ska bort.

Så nu till frågan. Ni som kanske gjort något liknande eller har lite mer läggning för det här med bygga och design vilket ska jag köra på?

Tack på förhand

Mvh Kenie

• omgjord2.jpg
    Skapa konto
Åsa Lund
Lägg gärna upp en bild på hur trappan att ut nertill i svängen.
Spontant hade jag låtit bli stänger på den korta biten efter svängen, avslutat med en pelare istället.

Antingen behöver du gå till ett snickeri och få en böjd regel som följer vagnstyckets form, eller skippa regeln och fäst varje rör individuellt. Kanske finns det lämpliga och snygga rörhållare/byglar, eller om du använder grövre rör så kan de skruvas fast psss de befintliga spjälorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.