110 660 läst ·
317 svar
111k läst
317 svar
Behöver akuta råd ang. Kan jag acceptera läktningen?
Nu får du snart sluta leta fel jag kommer ha mardrömmar om ditt takShirack skrev:
Nej anledningen till att bakstycket är kilat är för att det INTE ska kunna stå vatten sådär.. Så hur dom lyckats med den bedriften att få fågelbad trots kilen är ju helt fantastiskt
P Plåtsax skrev:
Japp, besiktningen av pappen blev godkänd av besiktningsmannen förra veckan så nu ska bara taket godkännas idag, känns som man lagt ner mer kärlek denna gången.
Och min ständiga fråga är varför man inte gjorde såhär första gången.
useless skrev:
Japp förra gången va hela pappen + läkten lagda utan man tänkt rikta taket ordenkligt, tog från 08:00-13:00 en fredag.
samma jobb tog 3 dagar denna gång. Iof lite rivningsarbete inlagt i det men det tog betydligt längre tid och allt blev mer eller mindre rätt direkt
Redigerat av moderator:
P Plåtsax skrev:
Tack, känns så skönt.
men utan besiktningsmannen så hade jag aldrig fått ett nytt tak, företaget har aldrig erkänt man gjort fel.
Deras slutord var att dom aldrig mer skulle göra något jobb åt mig..... precis som om jag skulle va intresserad av det.
Företaget lever på ett sjukt bra rykte. Alla jag pratat med om detta är chockade när jag berättat vilken firma det gäller. För dom har bäst rykte i stan.
Men mardrömmen är över och tackar för all stöttning och tips och hjälp jag fått i tråden.
Tänkte bara passa på att fråga plåtexperterna här.
detta skulle gjorts innan dom la plåten men blev inte av pga alla omständigheter.
ska ju klä in utsprång och takfot och sen lite downlights i takfoten.
men detta lilla utsprånget här är det enda som går över plåttak( 2meter)
hur skyddar jag plåten bäst för bulor osv?
detta skulle gjorts innan dom la plåten men blev inte av pga alla omständigheter.
Har en liknande erfarenhet. Renoverade en lägenhet. Beställde ett målningsarbete från en mycket välrenommerad firma. HadeShirack skrev:Jag har försökt fiska ur firman hur det kunde bli såhär, Dom erkänner inte det har med stress att göra dock.. men är rätt säker på det de handlar om det ändå.
Det mest komiska i hela situationen är att trekantslisterna som dom aldrig monterade som ligger kvar i garaget snubblade frun på och bröt foten och är numer sjukskriven.
vilken soppa, men men tror det blir bra nu när dom vet besiktningsmannen är med hela vägen.
referenser. När jag kom dit efter en vecka såg det bedrövligt ut. Det gick inte att prata med målarna då de inte hade något för mig begripligt språk. Tror inte det hade någon kunskap om målning. Det visade sig att firman hade tagit in extra personal. Allt fick göras om. Kanske du råkat ut för något liknande?
D Dr Jumping Jack skrev:Har en liknande erfarenhet. Renoverade en lägenhet. Beställde ett målningsarbete från en mycket välrenommerad firma. Hade
referenser. När jag kom dit efter en vecka såg det bedrövligt ut. Det gick inte att prata med målarna då de inte hade något för mig begripligt språk. Tror inte det hade någon kunskap om målning. Det visade sig att firman hade tagit in extra personal. Allt fick göras om. Kanske du råkat ut för något liknande?
Trist att höra... japp de skulle kunna va så men inte detta fall, ägaren som varit här och byggt med en annan.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Hur skall det bli bulor på plåten?Shirack skrev:Tänkte bara passa på att fråga plåtexperterna här.