Vi planerar att plantera thujor som insynsskydd längs tomtgränsen. Våra gräsmattor gränsar direkt mot varandra och vi tänker placera thujorna cirka 50 cm in på vår sida av gränsen. Vi har i dag god kontakt med grannen, men vill undvika framtida problem om relationen förändras eller om fastigheten säljs. Är ett skriftligt avtal lämpligt för att säkra möjlighet till beskärning och underhåll från grannens sida, eller räcker det normalt att hålla planteringen helt på egen mark?