Det går att ta en/flera grupp(er) från boningshuset till gäststugan, det finns inga förbud på det.
MEN
Det är alltid bättre att dra en 5g6 från ”inkommande matning till boningshusets gruppcentral” till gäststugan, å sätta en egen gruppcentral där med egen huvudbrytare, egen JFB & egna gruppsäkringar.