1 292 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Behörig fuktspärr men kaklar själv.
Finns det något att hämta med att utföra själva kaklingen själv efter att fuktspärr utförts fackmannamässigt. Både gäller det ekonomiska och juridiska. Renoveringen kommer att utföras i en Brf
Kan vara svårt att få någon att ta ansvar för fuktspärren om dom själva inte sätter kaklet. Han som kaklade min källare sa att flera har ringt honnom för detta jobb fast han vägrar ta ansvar för tätskikt som någon annan klär in det, kan ju repas eller liknande, fast det kanske finns dom som gör detta oxå vem vet?
Vi hade en firma som vi tyckte byggde dåligt så vi kollade runt om någon annan kunde slutföra. Vi hade allt på kort och kunde berätta hur det var byggt och det var inte direkta fel, men trots detta ville ingen av de vi kontaktade "ta över" med allt ansvar det innebär.
Men jag undrar vad det står i era stadgar? Måste det utföras av bbv bbehörig firma eller bara "fackmannamässigt". Det är ju en viss skillnad. fackmannamässigt kan man ju bygga själv, om man läser på......
Men jag undrar vad det står i era stadgar? Måste det utföras av bbv bbehörig firma eller bara "fackmannamässigt". Det är ju en viss skillnad. fackmannamässigt kan man ju bygga själv, om man läser på......
Klicka här för att svara