C clask #1 Medlem · stockholm · 36 inlägg 10 mar 2017 06:56 clask Medlem stockholm 36 inlägg 10 mar 2017 06:56 #1 Hej! Har 2 stycken gamla bodar gjort i rundtimmer med planktak lagt omlott. Taket oljar vi in med jämna mellanrum men nu undrar jag om jag borde tjära/olja eller på annat sätt behandla själva timret?
Hej! Har 2 stycken gamla bodar gjort i rundtimmer med planktak lagt omlott. Taket oljar vi in med jämna mellanrum men nu undrar jag om jag borde tjära/olja eller på annat sätt behandla själva timret?
H heimlaga #2 Medlem · Österbotten · 11 447 inlägg 10 mar 2017 15:24 heimlaga Medlem Österbotten 11 447 inlägg 10 mar 2017 15:24 #2 Om du vill kan du tjära knutarna med riktig trätjära men normalt sett står sig obehandlat timmer i många hundra år. De där timmerhusoljorna som marknadsförs förkortar bara livslängden på timret
Om du vill kan du tjära knutarna med riktig trätjära men normalt sett står sig obehandlat timmer i många hundra år. De där timmerhusoljorna som marknadsförs förkortar bara livslängden på timret