Hej! Har 2 stycken gamla bodar gjort i rundtimmer med planktak lagt omlott. Taket oljar vi in med jämna mellanrum men nu undrar jag om jag borde tjära/olja eller på annat sätt behandla själva timret?
 
Om du vill kan du tjära knutarna med riktig trätjära men normalt sett står sig obehandlat timmer i många hundra år.

De där timmerhusoljorna som marknadsförs förkortar bara livslängden på timret
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.