2 130 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Behandling av kyl & frys
Hej på er
Vi har sedan ett år tillbaka nytt fint kök med rostfri Kyl och Frys från Miele. Mycket nöjda så långt, vi har dock inte tagit oss för att behandla dem ännu. Dumt nog. De är rengjorda och så men några fläckar finns tyvärr kvar. Miraceltrasan är ju toppen! Men antar att om jag behandlar dem nu och inte fått bort alla fettfläckar så finns de kvar. Har jag rätt?
Läste också något inlägg tidigare att man kan använda typ ramlösa el.d, men funkar det??
Tips önskas...
Vi har sedan ett år tillbaka nytt fint kök med rostfri Kyl och Frys från Miele. Mycket nöjda så långt, vi har dock inte tagit oss för att behandla dem ännu. Dumt nog. De är rengjorda och så men några fläckar finns tyvärr kvar. Miraceltrasan är ju toppen! Men antar att om jag behandlar dem nu och inte fått bort alla fettfläckar så finns de kvar. Har jag rätt?
Läste också något inlägg tidigare att man kan använda typ ramlösa el.d, men funkar det??
Tips önskas...
hej ! jag använder Stainless Steel Cleaner Towel
från ITW Dymon
från ITW Dymon
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Vanligt bikarbonat från kryddhyllan är ett suveränt rengöringsmedel för rostfritt.
Tricket med rostfritt är inte att hålla dem fettfria utan feta... ?
Det medel som är absolut bäst heter Cromol och brukar följa med Siemens rostfria varor vid leverans. Hittar du det så är din dag räddad. Snickar_lasses SSC Towel är också att rekomendera. Dukar som inte luddar och allt får en fin lyster.
Så när du fått bort alla avikelser med lämpliga medel (vet inte riktigt vad du skall ha till det) så se till att få på Cromol som skyddar och ger din kyl en fin yta.
Det medel som är absolut bäst heter Cromol och brukar följa med Siemens rostfria varor vid leverans. Hittar du det så är din dag räddad. Snickar_lasses SSC Towel är också att rekomendera. Dukar som inte luddar och allt får en fin lyster.
Så när du fått bort alla avikelser med lämpliga medel (vet inte riktigt vad du skall ha till det) så se till att få på Cromol som skyddar och ger din kyl en fin yta.
Thermex har även bra rengörings och behandlingsmedel för rostfritt. Det lägger en hinna överst så det är lätt att torka av och underhålla tills det är dags att putsa upp ytan igen. De kom under våren med en ny variant som jag inte testat men den skall vara än mer effektiv. Jag vet inte om det är ok att skicka tryckbehållare med vanlig post men om det är ok och du inte kan få tag på medel så kan jag troligtvis skicka till dig mot faktura eller liknande om vi har någon flaska kvar på hyllan.
Klicka här för att svara