Tjenare! Jag har ett garage/ troligtvis en gammal spilta för mindre klövdjur..

Golvet är ett gammalt jordgolv från 1720 som dammar.. Vi tömde och rensade idag.. Får man inte Digerdöden eller lung-sot av det här - så lär vär Historia vara en myt! ☠

Då detta huset kommer renoveras inom en 5 års period vill jag inte börja gjuta en massa. Utan funderar på om man kunda 'binda' jordgolvet med något magiskt, typ lin-olja eller någon form av betong-bindare ?

Hur gjorde man förr?

Har försökt kolla på nätet men jag hittar inget klokt!

Tacksam för svar!

/Värmdö-Vargen
 
Hur gick detta då?

Jag har lite jordgolv i källaren och skulle gärna slippa lite damm, är inte ute efter en avvägd platta, utan vill bara ha nåt som inte dammar och som gärna går att sopa.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.