Tjenare! Jag har ett garage/ troligtvis en gammal spilta för mindre klövdjur..
Golvet är ett gammalt jordgolv från 1720 som dammar.. Vi tömde och rensade idag.. Får man inte Digerdöden eller lung-sot av det här - så lär vär Historia vara en myt! ☠
Då detta huset kommer renoveras inom en 5 års period vill jag inte börja gjuta en massa. Utan funderar på om man kunda 'binda' jordgolvet med något magiskt, typ lin-olja eller någon form av betong-bindare ?
Hur gjorde man förr?
Har försökt kolla på nätet men jag hittar inget klokt!
Tacksam för svar!
/Värmdö-Vargen