Hej!

Jag håller på och renoverar mitt kök. Jag har köpt ett helt nytt kök. Istället för hederlig kakel eller annan dylik väggbeklädnad så valde jag det mest okonventionella - att lägga dekorsten som dessutom är utav gips - se artikel "Avella" ifrån Hornbach.

Denna dekorsten skall alltså limmas mellan väggskåp och bänkskåp samt över väggskåpen. Innan jag valde detta alternativ var jag medveten om att detta var förmodligen det mest opraktiska materialet för just detta ändamålet. Dock så valde jag det av estetiska skäl och det kommer att se väldigt snyggt ut med downlightsen ovan. Jag valde estetik framför funktion helt enkelt.

Den stora knäckfrågan är hur jag ska behandla dekorstenen för att dels skapa en fuktspärr så att den ej "suger åt sig" stänk ifrån hällen dels så att den får en "blank" yta så att den faktiskt går att underhålla på ett normalt och enkelt sätt? Någon som har idéer..

Vore väldigt tacksam för svar och svar som kritiserar mitt val av väggbeklädnad som opraktisk osv undanbedes.. Hört detta ett par gånger nu men jag ger mig inte.

Tack på förhand!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.