Hej på er alla experter!
Undrar om ni har något tips angåede behandling av bänkskivor av stavlimmad nyatho (stavas det så). Det är ett träslag som liknar valnöt. Vi blev rekommenderade paraffinolja och använde det, men det verkar bara lägga sig på ytan och försvinner efter några avtorkningar.  :( En hantverkarvän föreslog terpentin och linolja. Kan det funka, och vilken linolja bör man använda, vilka proportioner? Har också varit inne på att vaxa. Vad använder man i så fall? :-/

Vilken metod blir snyggast och tåligast? Vill gärna ha många åsikter. Hur har ni gjort?

Mvh Wilma
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.