4 047 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Behandla trägolv innan betonggjutning?
Hoppas detta kom i rätt avdelning.
Jag ska gjuta ett betonggolv på befintligt plankgolv. Jag antar att man bör behandla träet med något innan man gjuter. Om inte annat så lär ju träet suga vatten ut betongen så det heter duga.
Det finns ju primer för flytspackel, kan man använda det till betong eller finns det andra direktiv till betong?
Jag ska gjuta ett betonggolv på befintligt plankgolv. Jag antar att man bör behandla träet med något innan man gjuter. Om inte annat så lär ju träet suga vatten ut betongen så det heter duga.
Det finns ju primer för flytspackel, kan man använda det till betong eller finns det andra direktiv till betong?
Där man flyter på plankgolv så lägger man bara en fiberduk sen är det bara att armera o flyta
Ok, någon speciell fiberduk? Vanlig fiberduk för dränering släpper väl igenom för mycket fukt?
På de arbetsplatser som flytfirmorna använt flytspackel på plankgolv så har det varit vanlig fiberduk.
Det är för att det inte ska rinna ner mellan planken.
Det är för att det inte ska rinna ner mellan planken.
Ok, det är iofs ingen risk då mitt golv är spåntat. Det jag är orolig för är att träet ska suga för mycket vatten så betongen brinner för fort.
Klicka här för att svara