163 965 läst ·
78 svar
164k läst
78 svar
Behandla nytt trädäck för att behålla det ljust
Medlem
· Västra Götaland
· 52 inlägg
Känns som om den enda nackdelen med Sioo är priset, är väl inte gratis vad jag har förstått...
Medlem
· Västra Götaland
· 52 inlägg
Hur snabbt efter läggning behandlade du med Sioo?
Medlem
· Västra Götaland
· 52 inlägg
För de som är intresserade kan jag meddela att jag har kört med Såpa-metoden vid två tillfällen nu innan vintermörkret. Altangolvet blir onekligen ljusare när det torkar och ser faktiskt riktigt snyggt ut. Hur länge det sitter i återstår att se. Om man får göra det 4-5 ggr/år stör det mig ändå inte, då man ändå tvättar av golvet vår/höst. Att sedan såpan hos biltema eller rusta är nästan gratis är ju bara en bonus...!
Jag funderar på att till våren slipa vårt gamla och mörka altandäck och därefter behandla det med såpa. Kan en grundlig slipning före såpning göra att altanen får en ljus nyans som behålls med upprepade såpningar, trots att brädorna inte är nya?
Undrar också om såpan gör att altanen blir hal.
Undrar också om såpan gör att altanen blir hal.
Medlem
· Västra Götaland
· 52 inlägg
Hur det funkar med slipade golv vet jag inte, men spontant ser jag inte varför det inte skulle bli bra. Såpar man in golvet en solig dag så det får torka in ordentligt så är det ingen risk för halka!Henri skrev:
/Axelmannen
Medlem
· Västra Götaland
· 52 inlägg
3 år senare kan jag bara konstatera att golvet fortfarande är fantastiskt ljust och fint och jag får ständigt beröm för utseendet! Såpat det 2 ggr/år.