34 490 läst ·
27 svar
34k läst
27 svar
Behandla glaset i duschhörnan
De medel som jag testat så rinner inte vattnet av helt utan det blir bara mer lättstädat, vattnet kanske blir strävare eller nåt sånt med mycket kalk i men jag ska prova produkten som fungerar för dig.
Edit: Nu har jag beställt den så vi får se om det fungerar för mig också.
Edit: Nu har jag beställt den så vi får se om det fungerar för mig också.
Redigerat:
Nu har jag kört med medlet ett tag, blir fortfarande fläckar från tvål och kalk men dörren är lättare att hålla rent. Tar bara en fönsterskrapa med ludd på baksidan och vanligt vatten så går fläckarna bort, det gick dock även med Biltemas Rain off men Aquapelen verkar sitta kvar längre och något bättre resultat.
Näe matta glas nästa gång vi gör om badrummet om förhoppningsvis 20 år...
Näe matta glas nästa gång vi gör om badrummet om förhoppningsvis 20 år...
Helt sjukt, det sitter fortfarande kvar verkar det som. 9 månader nu!!
Jag håller med dig Betz, det är mycket lättare att hålla rent.
Håller på att planera in för ett badkar med glasvägg så man kan duscha där också och jag har inte hittat någon sådan som är frostad/matt. Får nog lägga på en laddning till med detta medel.
Jag håller med dig Betz, det är mycket lättare att hålla rent.
Håller på att planera in för ett badkar med glasvägg så man kan duscha där också och jag har inte hittat någon sådan som är frostad/matt. Får nog lägga på en laddning till med detta medel.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ett tips annars är vanlig fogförsegling som man sprayar över kakel och fogar i duschutrymmet när det är nykaklat och detta kan man även spraya på dörrarna så de blir avvisande...
Behandlingen kan upprepas ett par ggr per år för bästa möjliga resultat.
Behandlingen kan upprepas ett par ggr per år för bästa möjliga resultat.
Förstår inte att folk envisas att kalla mig Betz?
Tror mitt Aquapel sitter kvar fortfarande då det är lättare att göra rent än förr, ett tips jag läste på forumet och som fungerar riktigt bra är att skölja av duschdörren med kallt vatten varje gång man har duschet. Fungerar kanon då det blir mycket mindre kalkfläckar och lite tvålrester följer med.
Tror mitt Aquapel sitter kvar fortfarande då det är lättare att göra rent än förr, ett tips jag läste på forumet och som fungerar riktigt bra är att skölja av duschdörren med kallt vatten varje gång man har duschet. Fungerar kanon då det blir mycket mindre kalkfläckar och lite tvålrester följer med.
Seal Guard ska vara riktigt grym på att skydda fog och plattor och även glas:
http://www.seal-guard.eu/sw/tile_sealer_aerosol.html
http://www.seal-guard.eu/sw/tile_sealer_aerosol.html
Det har jag sprutat på fina fogar efter jag gjorde badrummet, det har inte blivit mycket missfärgat i mina fogar så det kanske har fungerat bra men jag har ju inget att jämföra med. Kanske har en skvätt över som jag kan spruta på glaset sen.
Klicka här för att svara