God morgon! Vi ska måla om vårt kök och är i färd att riva ned tapeten då den satt väl löst på sina ställen. Under syns någon sorts sten/betongvägg.
Är akrylatfärg bäst alternativ i kök? Blev lite sugen på andra alternativ, som silikat, nu när vi ändå tar bort tapeten. Men inser att den kanske inte är tillräckligt tålig för kök.
Vår fråga då är hur vi underbehandlar bäst, inför målning med akrylatfärg? Dels för jämnt underlag, dels för att färgen ska fästa.
Tack på förhand!