Hej,

Vi har just fått tillträde till vår nya bostadsrätt och frågade de tidigare ägarna hur de behandlat ekparketten. De förklarade att de slipat alla golv när de flyttade in men sedan inte efterbehandlat golven på något sätt.

Det är främst fiskbensparketten jag undrar över. Hur kan man på bästa sätt behandla golv så lång tid efter slipning? Golven är är verkligen jättefina, men för framtiden hade det känts bra att behandla dem ordentligt. Jag vet inte hur väl de tål att våttorkas nu t.ex.

Bifogar en bild
 
  • Obehandlad fiskbensparkett i ek som behöver efterbehandling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvet är definitivt behandlat, förmodligen lackat. Kanske i direkt anslutning till slipningen.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.