Hej,
Vi har just fått tillträde till vår nya bostadsrätt och frågade de tidigare ägarna hur de behandlat ekparketten. De förklarade att de slipat alla golv när de flyttade in men sedan inte efterbehandlat golven på något sätt.
Det är främst fiskbensparketten jag undrar över. Hur kan man på bästa sätt behandla golv så lång tid efter slipning? Golven är är verkligen jättefina, men för framtiden hade det känts bra att behandla dem ordentligt. Jag vet inte hur väl de tål att våttorkas nu t.ex.
Bifogar en bild