Hej,
Tänkte att jag skulle ge garage- och förrådsgolvet en ytfinish, 2k epoxi. När det gjöt plattan misslyckades fallet mot golvbrunnen på ett bra sätt. De fick flytspackla vissa delar och slipa andra. Golvet runt brunnen är nu i samma nivå som brunnens kanter så där kan man bara slipa ytterst lite.
Fick höra via färgaffären som ringde Hagmans att det bör troligen räcka att slipa av hela ytan med 120 grit diamant slipnät. Men vad är det för slipnät? Behöver man hyra utrustning för detta?
Förrådet är 15kvm och garaget 20kvm. Tänkte göra klart delarna en i taket då det underlättar förvaring av allt som finns där inne.

Jag har slipat hela mitt garage golv, ca 50kvm med vinkelslip och ett sånt här kit från Amazon https://amzn.eu/d/cNmsYcj

Tog en hel del tid och cyklonfilter till grovdammsugaren var ett måste.

P PixelSE skrev:
Jag har slipat hela mitt garage golv, ca 50kvm med vinkelslip och ett sånt här kit från Amazon [länk]

Tog en hel del tid och cyklonfilter till grovdammsugaren var ett måste.
Tack för tipset. Var det lätt att gå för djupt med den slipskivan?

Tips på en cyklonfilter?

Har googlat lite och tror Hagmans killen menade vanligt slipnät med kiselkarbid på typ en excenterslipmaskin. Måste nog ringa och prata med honom själv. Annars är ditt tips något jag kan köra på.

Hyr en enfas planetärslip typ HTC 420, slipa.

Slipper ligga på knä och får faktiskt till det, kom ihåg att spä epoxyn första varvet om det är en EP-V

B Byggtankar123 skrev:
Tack för tipset. Var det lätt att gå för djupt med den slipskivan?

Tips på en cyklonfilter?

Har googlat lite och tror Hagmans killen menade vanligt slipnät med kiselkarbid på typ en excenterslipmaskin. Måste nog ringa och prata med honom själv. Annars är ditt tips något jag kan köra på.
Ja det var lätt hänt att man gick för djupt.
Denna har jag: https://www.jula.se/catalog/hem-och...avskiljare-027616/?gad_campaignid=19691577789

Skulle nog rekommendera att hyra en maskin för jobbet istället, inte så roligt att ligga på knä och slipa :)

Ringde till Hagmans igen och tips var 120 grit slipning för att går lite struktur på ytan så färgen fäster bättre. Fått låna en giraff från grannen som kommer nyttjas. Ska prova med den kopplad direkt till mig garagdammsugare med påse. Får återkomma hur resultatet blir.
Kommer nog köra på hangman epoxi då den inte kräver någon lack efter målning.

Kan följa upp med en bild från förrådsdelen. Väldigt nöjd med resultatet. Hade såklart blivit ännu bättre om jag spacklat igen alla skavanker men det är ett förråd så orkade inte det.
Bytte till 80 grit när jag slipade, tyckte inte 120 tog något.
Blev Hagmans 2k ljusgrå. Var rea på mekonomen så helt okey pris. Få jag målare ett utrymme i taget blev det 10 st 1kg burkar.

• Nymålat förråd med ljusgrått epoxygolv, omålad gips på väggarna, takmonterad lampa och synliga elkablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PixelSE och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.